در نشست مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با سرکنسول ایران در مرو ترکمنستان راهکارهای جذب گردشگراز این استان بررسی و رایزنی‌های لازم در این زمینه صورت گرفت.

رایزنی  برای جذب گردشگر خراسان رضوی  از مرو ترکمنستان

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل مکرمی‌فر  در نشست با سرکنسول ایران در مرو ترکمنستان اظهار کرد: مهم‌ترین جاذبه مشهد، بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) است که شیعیان از کشورهای مختلف به عشق این امام به مشهد می‌آیند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با بیان اینکه در خراسان رضوی امکانات مناسبی برای زائران و گردشگران فراهم شده است، افزود: بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ مورد تأسیسات گردشگری فعال در این استان وجود دارد که به‌دلیل وجود بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) بیشترین مراکز اقامتی در مشهد در حال پذیرایی از زائران و مسافران هستند.

وی به برگزاری جشن نورزگاه بین‌المللی مشترک با کشور ترکمنستان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: برای برگزاری شب فرهنگی، نمایشگاه صنایع‌دستی و سنگ‌های قیمتی آمادگی داریم.

مکرمی‌فر با بیان اینکه حدود ۴۰۰ دفتر و شرکت خدمات مسافرتی در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند، افزود: گردشگری سلامت یکی از زمینه‌های دیگری است که می‌توانیم با توجه به امکانات مناسبی که در مشهد وجود دارد خدمات مناسبی ارائه کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی یادآور شد: مشهد مزیت نسبی بیشتری برای جذب گردشگر سلامت دارد، چون فردی که به مشهد می‌آید ابتدا زائر بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) شده و از امام طلب شفا می‌کند و بعد برای درمان بیماری نیز اقدام می‌کند.

وی به اشتراکات فرهنگی بین مرو و مشهد اشاره کرد و گفت: برای برگزاری شب فرهنگی ترکمنستان در موزه خراسان آمادگی داریم.

مکرمی‌فر برای میزبانی از گروه‌های تأثیرگذار در جذب گردشگر از ترکمنستان از جمله تورگردانان، دفاتر خدمات مسافرتی و خبرنگاران و مستندسازان رسانه‌های ترکمنستان اعلام آمادگی و اظهار کرد: باید شرکت‌های گردشگری خراسان رضوی به شرکت‌های گردشگری ترکمنستان متصل شده و برای ورود زائران و گردشگران از ترکمنستان به ایران همکاری کنند.

برقراری پرواز مستقیم و برگزاری جشنواره لباس

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در مرو نیز برای برگزاری جشنواره‌ای فرهنگی در مرز سرخس به‌صورت مشترک با ترکمنستان اعلام آمادگی کرد و گفت: برای برگزاری جشنواره لباس اقوام ایران در ترکمنستان آمادگی داریم.

رسول جعفری ادامه داد: روادید برای ورود ترکمنستانی‌ها به ایران را تسهیل می‌کنیم و امکان برقراری پرواز مستقیم از مرو به شهرهای مشهد و بجنورد نیز وجود دارد.

وی به‌وجود مقبره دو تن از صحابه امام رضا(ع) و سلطان سنجر در مرو اشاره کرد و گفت: ارتباطی معنوی به‌دلیل حضور حضرت رضا(ع) در مرو و ارادت مردم این شهر به این حضرت وجود دارد و با اقدامات فرهنگی می‌توان زمینه بهره‌مندی مردم مرو از زیارت بارگاه منور رضوی را فراهم کرد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران به‌ضرورت احیای مسیرجاده ابریشم اشاره کرد و افزود: مسیر این جاده از کشورهای قزاقستان، تاجیکستان و ترکمنستان، ایران (مشهد) و ترکیه(استانبول) می‌تواند احیاء و مبتنی بر این مسیر گردشگران جذب شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.