علی ربیعی گفت: امروز در جلسه دولت شواهد اطلاعاتی ارائه شد که نشان می‌دهد این افرادی بعد از برنامه ریزی و ممانعت از تغییر شیفت در تاسیسات نفتی عسلویه به لوله های نفتی دینامین بسته و قصد منفجر کردن این تاسیسات را داشتند.

تلاش  اغتشاشگران برای منفجر کردن تاسیسات نفتی عسلویه و تصرف یک مرکز مهم مخابراتی کشور/ تاکید بر لزوم برخورد با عناصر آشوبگر

قدس آنلاین: علی ربیعی سخنگوی دولت در پاسخ به خبرنگار قدس انلاین درباره شناسایی و درک مردم از جریان‌های آشوبگر و خرابکار در حوادث اخیر و خسارتهای فراوانی که این جریان سازمان یافته به اموال کشو وارد کرده درباره برخورد با این افراد که بعضا نیز شناسایی و بازداشت شده‌اند اظهار داشت: ما قبلا هم پیش بینی می کردیم سال ۹۸ از نظر سیاسی و امنیتی سال سختی باشد. این پیش بینی براساس گزاره ها  و داده های اطلاعاتی بود. شاهد این بودیم وقتی که تحریم شروع شد، اعلام کردند که در صدد تحمیل بیشترین فشار بر جامعه ایران خواهیم بود.

وی که در حاشیه جلسه هیئت دولت سخن می‌گفت، افزود: علاوه بر این آشکارا اعلام کردند که قصد ما ایجاد ناامنی روانی است. شاید واژه «درد» را در بیانیه های مختلف ایالات متحده شنیده باشید. به اعتقاد من گروهی از مردم از روی هیجان و نارضایتی به صحنه آمده اند و قطعاً این گروه شنبه شب تکلیف خود را مشخص کرده اند و در خیابان ها نبوده اند. این افراد برای مقابله قابل احترام هستند و صدایشان شنیدنی است و تمهیدات زیادی برای گفتگو و شنیدن صدای آنها  اندیشیده خواهد شد.

ربیعی تصریح کرد: بلافاصله دو گروه دیگر که روزهای یکشنبه و دوشنبه به بعد در خیابان ها ظاهر شدند. بخشی از این افراد قطعاً از جریان هایی که قرار بود بحران اجتماعی در ایران ایجاد کنند، نشأت می گرفتند. برای ما گزارش آمد که جاده عسلویه را بستند و اجازه تغییر شیفت در عسلویه را نمی دهند.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: امروز در جلسه دولت شواهد اطلاعاتی ارائه شد که نشان می‌دهد این افراد بعد از برنامه ریزی قصد داشتند انفجارهایی را انجام دهند و دینامیت‌هایی را به برخی از لوله ها بسته بودند و قرار بود در عسلویه انفجار ایجاد کنند. مردم ما می‌دانند که چه کسانی از این اتفاق‌ها  سود می‌برند.

هیچ کس از مردم عادی به سمت مراکز نظامی نرفت

سخنگوی دولت گفت: در اصفهان و شیراز به دو مرکزی که اگر به آنها حمله می شد، بخش اعظمی از تلفن همراه کشور دچار اختلال می شد. در گزارشی که امروز مطرح شد مسیر انتقال کالای کشور از بندر امام خمینی مسدود می شد. قطعاً آشوب گران بنا داشتند که کالا برای مدتی به کشور نرسد و ما نیز این شواهد را کنار هم میگذاریم، برای ما مشخص می کند که با یک جریانی مواجه بودیم که بر جریانات اتفاق افتاده بعد از اصلاح قیمت بنزین می‌خواستند موج سواری کنند.

ربیعی تصریح کرد: برخی از شبکه های خارجی در برنامه هایشان، مردم را تحریک می‌کردند که بروید و آتش بزنید و افرادی را برای رهبری این آشوب‌ها در برنامه‌های خودشان می‌آوردند.

وی افزود: البته ما اینگونه اقدامات را در حوادث تروریستی قدیمی دیده بودیم که اسپری دست کسی می‌دادند و می‌گفتند که اسم ما را بنویسید و یک عکس از آن برای ما بفرستید. از حوادث سوریه و یمن، پیش بینی می‌کنیم که فیلم هایی در چند روز آینده منتشر خواهد شد. مردم به هیچ عنوان سمت مراکز امنیتی و نظامی ما نمی‌روند اما این عده آشوب گر هدف دار به سمت مراکز امنیتی و نظامی می‌رفتند. البته تعداد این افراد قلیل بود. این افراد جریان را راه می اندازند و معمولاً خودشان آسیب نمی‌بینند و به سرعت به خانه های تیمی شان حرکت می‌کنند.

سخنگوی هیئت دولت اظهار داشت: یک گروه نیز متأثر از این افراد جریانی را تشکیل داده بودند که تخریب گری بالایی دارد و با قمه به میدان آمده بودند.

وی با ابراز همدردی با آسیب دیدگان حوادث اخیر گفت: عده‌ای از مردم در این آشوب ها آسیب دیده اند که بنا بر اطلاعات به دست آمده این جراحات ناشی از سلاح های دولتی نیست که ما با آن همدردی می کنیم و در کنار آن هستیم. قطعاً میان اغتشاش گران و کسانی که یک اعتراض ساده دارند، تفاوت قائل خواهیم بود.

ربیعی تصریح کرد: کسانی که اعتراضات ساده‌ای به برخی از افراد در کشور دارند، مورد پیگیری نخواهند بوداما با عناصر آشوبگر باید برخورد شود.

وی ادامه داد: براساس گزارشی که در دولت ارائه شد امروز مساله خاصی در کشور نداشتیم. دیروز در برخی مناطق عده‌ای کوکتل مولوتف تهیه وتوزیع کردند و چنین حملات ایذایی داشتند ولی تجمعی که وجه عمومی داشته باشد، ملاحظه نشده است.

سخنگوی دولت با تشکر از دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی گفت: جا دارد که از وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی و سایر دستگاه های امنیتی که در حوادث اخیر کار خود را به خوبی انجام داده اند، تشکر کنم و از افراد شاخص تقدیر خواهد شد، توسط آقای علوی و سایر دستگاه ها اعلام می‌شود.

ربیعی عنوان کرد: به اعتقاد من نشستن دستگاه‌های رسانه‌ای پای این ماجرا، دخالت آشکار آنها را نشان می‌دهد و این دخالت هم سنت زورگویانه آمریکا است که هرجایی نتواند با مردم کشوری علیه نظام سیاسی آن کشور، همگرایی ایجاد کند، به سمت روش‌های تحریک کننده اینچنین حرکت می‌کند.

وی اینگونه اقدامات تحریک‌کننده علیه کشور را محکوم و اضافه کرد: کشورها و رسانه‌هایی که با پول این کشورها مردم را تحریک می‌کردند را فراموش نخواهیم کرد.

طرح یارانه معیشتی "تا کی"ندارد

در پاسخ به این پرسش که طرح معیشتی تا چه زمانی ادامه می‌یابد، اظهار کرد: طرح معیشتی «تا» ندارد و این طرح ادامه خواهد یافت. این طرح اکنون قانون برنامه ششم و مصوبه دولت را دارد و برای اجماع عمومی هم مصوبه سران قوا را دارد و در قوانین بودجه سالانه هم پایدار خواهد ماند.

وی ادامه داد: هر وقت منابع جدیدتری به دست آوریم، بیشتر کسری طرح حمایت معیشتی را جبران می‌کند.

سخنگوی دولت درباره میزان اختصاص بنزین سهمیه‌ای برای خودروهای شخصی خاطرنشان کرد: تعیین 60 لیتر منطق علمی داشته است. 60 لیتر برای روستاها و شهرهای کوچک کفایت می‌کند. من از مردم خواهش می‌کنم چند ماهی صبوری داشته باشند، زیرا با کنترل قیمت‌هایی که ما انجام می‌دهیم اثرات این طرح را متوجه خواهند شد.

ربیعی همچنین گفت: قرار نیست به قیمت گازوئیل افزوده شود.

ربیعی در ادامه گفت: لازم است تشکر دولت را از هوشیاری مردم اعلام کنم. این بار هم مردم نشان دادند که متوجه هستند چه کسانی دنبال منفعت‌جویی از شرایط کشور هستند. مردمی که نگرانی داشتند اما در کنار اغتشاش‌گران نایستادند و حتی با آنها مقابله کردند. از روز یکشنبه آنهایی در خیابان ماندند که اهداف خاص داشتند. همچنین از هوشمندی رهبری و مواضع هوشمندانه ایشان در دولت تقدیر شد. موضع ایشان مثل آبی بر آتشی بود که برخی برافروخته بودند.

سخنگوی دولت درباره مصوبات امروز هیات دولت تصریح گرد: تصمیم دولت این است که تاپایان سال 98 هیچ افزایش خدمات در بخش دولتی نخواهیم داشت و شرکت‌های دولتی اجازه ندارند در خدمات و کالاها افزایش خدمات داشته باشند. امروز همچنین تاکید شد صمت، جهادکشاورزی و بخش حمل ونقل نظارت بی وقفه‌ای برای عدم سوءاستفاده برای افزایش بنزین را ادامه دهند و در هر جلسه دولت، گزارش نظارت ارائه خواهد شد. امروز همچنین درباره جاماندگان از سهمیه بنزین بحث شد و قرار شد وزارت نفت و کشور و صمت موضوع را دنبال کنند و از طریق سامانه‌هایی که معرفی می شود، مردم می توانند ثبت‌نام کنند تا بررسی‌های لازم درباره آنها انجام شود.

وی درباره زمان وصل مجدد اینترنت  هم گفت: همه ما می‌پذیریم که گاهی اوقات ناچاریم هزینه سوء استفاده از تکنولوژی را پرداخت کنیم چرا امنیت برای ما بسیار مهمتر است. این مساله به شورای امنیت کشور محول شده است و با ملاحظه‌های لازم، وصل اینترنت در استان‌ها بزودی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    2 0
    روحانی باید پاسخگوی اینهمه تلاش اغتشاشگران باشه
  • مبین ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    1 0
    دینامین ؟
  • محسن ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    0 0
    انصافا باید سهمیه بنزین کارگران شرکتی حداقل ماهیانه 120لیتر می بود چرا که کارگرانی را می بینم که حد فاصل منزل آنها تا ایستگاه سرویس زیاد است و در فصول سرد سال نمی‌تواند با سرویس ب سر کار بیاید و مجبور است با اتومبیل شخصی بیاید
  • بی نام ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    1 0
    :|
  • piroz ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    1 0
    سلام ..وقتی آقایون مدیر و بالاتر دست به اختلاس بخور بخور می زنند..باید اینطوری بشه..وقتی نتونی جلوی بعضی از مدیران و خانواده دزدشون رو بگیری..دیگه نمی تونی جلوی اغتشاش گر بی نام ونشان را بگیری
  • مجید ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    1 0
    اشرار و آشوبگران و تخریبگران حوادث اخیر به جهت درس عبرت بایستی در ملا عام اعدام شوند تا از این پس کسی جرات تخریب امکانات زیر ساختی شهرها را را نداشته باشد وگرنه اگر مماشات شود من بعد برای هر مسئله ای باید نگران از دست دادن امکانات زیرساختی شهر خود باشیم.
  • raoof ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    1 0
    هر اتفاق و ناامنی که در مملکت رخ میده، بازخورد یک بی تدبیری یا روش ناشیانه اجراست بخصوص در شرایط سخت اقتصادی، که متاسفانه دودش تو چشم مردم میره
  • raoof ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    1 0
    هر اتفاق و ناامنی که در مملکت رخ میده، بازخورد یک بی تدبیری یا روش ناشیانه اجراست بخصوص در شرایط سخت اقتصادی، که متاسفانه دودش تو چشم مردم میره
  • نیلوفر ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    0 0
    یعنی شما تا حالا در حالت عادی از مراکز مهم حفاظت نمیکردید؟؟؟؟ حتما باید قمه دست بگیرن دینامیت ببندن که حفاظت کنید؟؟
  • ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
    0 0
    تا زماني كه با دزدان و اختلاسگران با احترام برخورد مي شه و به جاي اسم نحسشان م ن ویا ح ي برده بشه اونها به دزدي و غارت ادامه مي دهند و فشار بر مردم عادي با عث تحصن مي شه و دشمن از فرصت استفاده مي كند و به ملت و دولت خسارت وارد مي كند