فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه گفت‌وگوهای کمیته بررسی و تدوین قانون اساسی سوریه را موفقیت‌آمیز دانست و تأکید کرد که قانون اساسی منحصراً متعلق به ملت سوریه است.

 پدرسون: کار کمیته قانون اساسی سوریه موفقیت‌آمیز بود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، گیر پدرسون فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه در سخنان خود در شورای امنیت گفت: کار کمیته بررسی و تدوین قانون اساسی سوریه در ژنو گامی مهم در مسیر ایجاد یک راه‌حل سیاسی برای بحران این کشور است و قانون اساسی منحصراً متعلق به ملت است.

وی افزود: تیم اعزامی دولت سوریه و تیم اعزامی طرف‌های دیگر و تیم اعزامی از جامعه مدنی، 150 عضو کمیته بررسی و تدوین قانون اساسی را تشکیل می‌دهند. هر تیم 50 عضو در این کمیته دارد. آنها اواخر ماه گذشته در ژنو دور هم آمدند تا کار کمیته را با رهبری سوریه آغاز کنند.

پدرسون گفت: یک کمیته کوچک از دل این کمیته تشکیل شده است که 45 عضو دارد. هریک از تیم‌های یادشده 15 عضو در این کمیته کوچک دارند که مجدداً از 25 تا 29 ماه جاری میلادی در ژنو گردهم خواهند آمد.

وی خاطرنشان کرد: بحث و گفت‌وگوها در کمیته بررسی و تدوین قانون اساسی حرفه‌ای و موفقیت‌آمیز بود و کار آن با اتکا به یک سری اصول اساسی است که حاکمیت سوریه و وحدت و سلامت سرزمینی آن را براساس منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های شورای امنیت و در صدر آنها قطعنامه 2254 این شورا تضمین می‌کند و به ایجاد یک راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه کمک می کند. نقش سازمان ملل به پیشبرد کار کمیته محدود می‌شود.

پدرسون گفت که درحال برنامه‌ریزی برای انجام دیداری با نمایندگان روسیه در آینده نزدیک است.

وی شانزدهم ماه گذشته میلادی سفری به دمشق داشت که در جریان آن با ولید المعلم وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.