مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی گفت: اگر همچنان شاهد کاهش اهداء خون در استان باشیم تا هفته آینده در وضعیت بحران قرار خواهیم گرفت.

افزایشی در زمینه اهداء خون نداشته‌ایم/وضعیتمان بحرانی است

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا اسلامی در خصوص کمبود شدید خون در استان خراسان‌رضوی اظهار کرد: در مهرماه امسال شاهد کاهش 4 درصدی بانک خون بوده‌ایم و همچنان این آمار به شدت در حال پایین آمدن است.   در 6 ماه اول سال،  98 هزار 564 نفر به پایگاه اهدا خون مراجعه کردند و از این تعداد  740 هزار و 41 نفر موفق به اهدا خون شده‌اند.

وی افزود: حدود 55 درصد اهداکننده‌های خون در استان مستمر بوده‌اند که این اهدا کننده‌ها نسبت به سال گذشته 3 درصد افزایش داشته‌اند. تعداد بانوان اهداکننده‌های استان 4 هزار 126 نفر بوده و 6 درصد اهداکننده خون را به خود اختصاص داده‌اند و همچنین پایگاه ثامن رشد 168 درصدی در استان خراسان‌رضوی داشته است.  

مدیر کل سازمان انتقال‌خون خراسان رضوی ادامه داد: متاسفانه مردم ما مناسبتی به ما مراجعه می‌کنند. در ماه‌های محرم و صفر مراجعه‌کننده اهداء خون بسیار زیاد بود اما با توجه به این مدت که مناسبتی نداشته‌ایم و همچنین سردی هوا باعث کاهش شدید اهداء خون شده‌ایم.

اسلامی تاکید کرد: اگر با این روند پیش رویم از وضعیت هشدار به وضعیت بحران می‌رسیم و این وضعیت تا هفته آینده تحقق خواهد یافت. از زمان اعلام وضعیت هشدار هیچ افزایشی در زمینه اهدا خون نداشته‌ایم.  

وی تصریح کرد: 95 درصد از خون‌های اهدا شده تبدیل به فرآوردهای خونی می‌شود و 5 درصد آن به بیمارستان‌ها برای بیماران سوختگی، تصادفی، زنان بارداری که در زمان وضع حمل ممکن است به خون نیاز پیدا کنند و... منتقل می‌شود.  

سازمان انتقال خون استان با تاکید بر اینکه نیاز به خون همیشه هست، اعلام کرد که پایگاه‌های اهداء خون مشهد مقدس شامل پایگاه‌های ذیل است:

- پایگاه امام رضا (ع)، واقع در میدان شریعتی (تقی‌آباد) ابتدای خیابان دانشگاه؛

-پایگاه امید، واقع در نیش خیابان شیرازی 3 طبقه منهای یک مجتمع تجاری و اقامتی امید؛

- پایگاه شهید کریمی، واقع در بلوار شریعتی 28 منطقه قاسم‌آباد؛

-پایگاه میلاد، واقع در بلوار استقلال بین استقلال 2 و 4؛

-پایگاه مهر، واقع در نبش بلوار ابوطالب 33؛

-پایگاه ثامن در پارکینگ شماره 4 بازارچه شهید آستانه‌پرست ورودی حرم مطهر.

* پایگاه امام رضا (ع) در نوبت صبح و عصر و سایر پایگاه‌ها در نوبت صبح آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون خواهند بود. ساعت پذیرش پایگاه‌ها در نوبت صبح از 7:45 الی 13 و در نوبت عصر از 14:30 الی 18:45 است. خواستاریم هر چه سریعتر به پایگاه‌های اهدا خون مراجعه کننده تابه وضعیت بحران نرسیم.  

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.