سید جعفر رضوی گفت: در حقیقت پرونده های فساد نتانیاهو از یک سو نشان از فساد زیر بنایی و بنیادی در رژیم صهیونیستی دارد و از سوی دیگر وسیله و ابزاری برای مجازات افراد و تصفیه سیاسی برای خارج کردن آنها از عرصه به دلیل شکست هایی است که در عدم تحقق اهداف لابی های صهیونیستی مرتکب شده اند.

نمایش فساد زیربنایی رژیم صهیونیستی در مفاسد نتانیاهو/فساد ، دستاویز حاکمیت پنهان برای مجازات صهیونیستهاست/صهیونیستها اجازه قدرت یابی به هیچ شخصیتی نمیدهند

سید جعفر رضوی کارشناس مسائل اسرائیل در گفت و گو با قدس آنلاین در خصوص ادعای مقابله با فساد رژیم صهیونیستی گفت: سران رژیم صهیونیستی ادعا دارند تا خود را به  عنوان نظام فساد ستیز به دنیا معرفی کنند که حتی بالاترین مقام سیاسی را به دلیل فساد مالی به دادگاه می کشانند؛ در حالیکه ادعایی بیش نیست؛ چرا که آنها به دنبال حفظ ژست دموکراسی و تبلیغ خود در رسانه های صهیونیستی و افکار عمومی دنیا هستند؛ با توجه به اینکه دادگاهی نمودن  و برخورد اکثر کشورهای دنیا با مسوولان فاسد،  این مساله حتی در صورت تحقق و امکان برای رژیم صهیونیستی نقطه قوتی به شمار نمی رود.

 کارشناس مسائل اسرائیل اظهار داشت: نکته ثانویه اجرای محاکمه مسوولان فاسدی چون آقای نتانیاهو است؟ اینکه صرفا مسوولان فاسد به دادگاه کشانده می شوند کافی است؟ بیش از دو سال از به جریان افتادن پرونده فساد آقای نتانیاهو می گذرد اگر سران رژیم صهیونیستی مدعی به چالش کشیدن بالاترین مقام نظام هستند چرا این موضوع به نتیجه نمی رسد؟ سران رژیم صهیونیستی ثابت کرده اند که ادعای آنها پوچ است چرا که رقبای نتانیاهو در دو ماه گذشته مرتب بر این موضوع تاکید داشته اند که تلاش های انتخاباتی و سیاسی نتانیاهو برای فرار از فسادهای مالی اوست.

سید جعفر رضوی گفت: پرونده های سران رژیم صهیونیستی نشان دهنده عمق فساد در داخل این رژیم غاصب است. مقامات درجه یک اسرائیل چون ایهود اولمرت؛ موشه کاستا و شخصیت هایی چون تسیبی لیونی و نتانیاهو وهمه خانواده اش به عنوان شخصیت های درجه یک اسرائیل همگی به نوعی فاسد بودن خود را به معرض دید عموم گذاشته اند. آقای موشه کاتسا رئیس رژیم صهیونیستی؛ ایهود اولمرت نخست وزیر و خانم تسیبی لیونی زمانی وزیر خارجه بوده ،وزیر دادگستری از سیاسیون درجه یک بوده اند؛ هر چند مقامات درجه دو نیز از قافله فساد عقب نمانده اند.

وی دراین باره اینگونه توضیح داد: در انتخابات آوریل 2019 قبل از شروع انتخابات،  پرونده فسادی در خصوص دستگاه قضایی و اتحادیه وکلای رژیم صهیونیستی مطرح شد که نشان داد رئیس اتحادیه وکلا اقدام به اخذ رشوه حتی رشوه های جنسی برای جا به جایی برخی قضات و رساندن آنها به درجات بالاتر داشته است. اگر این درجات را در کنار هم بگذاریم می توان به این واقعیت رسید که فسادبخش جدا نشدنی از حاکمیت رژیم صهیونیستی است ضمن اینکه همواره این پرونده وجود داشته که رژیم صهیونیستی با پولهای کثیف و پولشویی های مختلف اقدام به جذب سرمایه و کسب درآمد می کند.

کارشناس مسائل اسرائیل توضیح داد: بخش دیگر اینکه نتانیاهو در حال محاکمه است و خود آن را کودتا و توطئه می پندارد؛ اشاره به یک نکته گفته نشده در رژیم صهیونیستی است. ایهود اولمرت در حوالی سال 2010 تا 2012 محاکمه وحتی به زندان می رود، چر که باید هزینه شکست جنگ 33 روزه را بپردازد! همواره به این اصل توجه نشده که رژیم صهیونیستی کسانی  که در داخل حاکمیت نتوانند اهداف مورد نظر صهیونیستها را محقق کنند مجازات می شوند؛ موشه کاتسا این مجازات را پذیرفت و از عرصه سیاسی خارج شد.

 سید جعفر رضوی گفت: ایهوت اولمرت بعد از جنگ 33 روزه براساس گزارشهای ارائه شده از کمیته های مختلف از عرصه سیاسی خارج شد و اینک فعالیت سیاسی ندارد. به نظر می رسد دوره سیاسی نتانیاهو تمام شده و نوبت به  اورسیده است تا به نوعی از طرف حاکمیت پنهان رژیم صهیونیستی محاکمه شود. در حقیقت پرونده های فساد نتانیاهو از یک سو نشان از فساد زیر بنایی و بنیادی در رژیم صهیونیستی دارد و از سوی دیگر وسیله و ابزاری  برای مجازات  افراد و تصفیه سیاسی برای خارج کردن آنها از عرصه سیاسی به دلیل شکست هایی است که در عدم تحقق اهداف لابی های صهیونیستی مرتکب شده اند.

وی درپایان تصریح نمود: از سوی دیگر نباید از این نکته هم غافل شد که رژیم صهیونیستی به هیچ مسوولی اجازه قدرت یابی و کاریزما پیدا کردن نمی دهد، صهیونیست ها هیچ گاه بخصوص در سی سال اخیر اجازه نداده اند اسطوره ای در میان آنها به وجود بیاید تا برای کنار گذاشتن او ناچار به پرداخت هزینه شوند؛ لذا شخصیت هایی که قدرت می گیرند قبل از رسیدن به قدرت بیشتری مجازات می شوند ا تا به راحتی کنار بروند و در فضای سیاسی برا صهیونیست ها هزینه ایجاد نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.