۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
کد خبر: 679853

  «ارزان بفروشیم» عنوان پویشی خودجوش است که چند روزی با ابتکار انجمن صنایع تبدیلی کشاورزی خراسان رضوی در مشهد شکل گرفته است.

  «ارزان بفروشیم» عنوان پویشی خودجوش است که چند روزی با ابتکار انجمن صنایع تبدیلی کشاورزی خراسان رضوی در مشهد شکل گرفته است. در نخستین گام این انجمن همراهی ۳۰ برند دست اندرکار در تولید رب گوجه‌فرنگی را متوجه پویش ارزان بفروشیم کرد. در نهایت قرارشان بر این شد در شرایط فعلی برای کنترل قیمت و برطرف نمودن نگرانی مردم در ازای هر قوطی رب از مردم ۷ هزار و ۵۰۰ تومان دریافت شود. ابتکار در عرضه مستقیم محصول به کار بسته شد. قطع دست دلالان و واسطه‌هایی که اکثریتشان در کمین چنین روزهایی نشستند تا به بهانه‌های واهی قیمت‌ها را بالا بکشند و یک شبه جیبشان را از پول مردم پر کنند راهکاری برای پویش ارزان‌فروشی در جریان فروش رب بود. ربی که در فروشگاه‌های شهر با قیمت‌هایی حتی بالاتر از ۲۳ هزار تومان به مردم فروخته می‌شد با همان کیفیت، با همان برند و با همان وزن عرضه‌اش با ۷ هزار و ۵۰۰ تومان آغاز شده و خیلی‌ها تاکنون توانسته‌اند آن را تهیه نمایند. انجمن صنایع تبدیلی کشاورزی البته اعلام آمادگی کرده تا این محصولات را در اختیار فروشگاه‌ها و تعاونی‌های کارمندی و کارگری قرار دهد تا مردم با سهولت بیشتری به آن دسترسی پیدا کنند.

با این حرکت اکنون اخبار خوش دیگری از پویش ارزان بفروشیم به گوش می‌رسد. فروش قند و آبنبات با قیمت ۵ هزار تومان برای هر کیلو قند در این پویش شکل گرفته تا مردم یکی دیگر از اقلام مورد نیازشان را بتوانند با قیمتی خیلی پایین‌تر از چیزی که تاکنون تهیه می‌کردند خریداری نمایند.

حضور تولیدکنندگان به ویژه آن‌هایی که در حوزه صنایع غذایی دستی بر آتش دارند در پویش ارزان بفروشیم قطعاً ضمن آورده و سود تضمین شده‌ای که برای آن‌ها درپی خواهد داشت سبب می‌شود تا همه شیرینی شکل‌گیری این پویش را بچشیم و گذر از روزهای سخت پیش رو برای همه ما آسان‌تر شود. آن وقت است که به قول معروف زمستان می‌رود و سیاهی‌اش برای زغال می‌ماند و دلالان و منفعت‌طلبانی که برای این روزها کیسه دوخته‌اند چاره‌ای نخواهند داشت که یا با تولیدکنندگان و مردم همراهی کنند یا از میدان به کلی به در روند.

پویش ارزان بفروشیم این آمادگی را دارد که در صورت تمایل و همراهی هر کدام از تولیدکنندگان به خصوص آن‌هایی که صنفی و جمعی فعالیت می‌کنند از حضورشان در این جمع مردمی استقبال نماید تا راهی را که همه ما با هم خواهیم رفت برای تمام مردم هموارتر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.