۶ طرح سرمایه‌گذاری گوگردی در مجاورت پالایشگاه خانگیران سرخس با ۱۵۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ریالی و ۳ میلیون یورو ارزی پیگیری شد.

پیگیری ۶ طرح سرمایه‌گذاری گوگردی با سرمایه‌گذاری ریالی و ارزی در سرخس

به گزارش قدس آنلاین، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: این طرحها با هدف تولید گرانول  اوره با پوشش گوگردی، پاستیل گرانولی، گوگرد بنتونیت، میکرونیزه و گوگرد مکعبی پیگیری شده است.

 علی رسولیان در جلسه پیگیری طرحهای سرمایه‌گذاری در سرخس و طرحهای  گوگردی با اشاره به ظرفیت گسترده شهرستان سرخس، بر توسعه و آبادانی شتابان بر  ضرورت برنامه‌ریزی و هدفگذاری دقیق و همه‌جانبه در بخش‌های این شهرستان از جمله حوزه انرژی با استقاده از پتانسیل بخش خصوصی تاکید کرد.

وی گفت:  سرخس قطب انرژی گازی خراسان رضوی محسوب می‌شود و این استان با هدف پرهیز از خام فروشی گوگرد اقدامات و سرمایه‌گذاری متنوعی در این  شهرستان انجام داده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: سرخس علاوه بر برخورداری از منطقه ویژه اقتصادی، در حوزه های مختلف چون خدمات فنی و مهندسی در بخش انرژی و پالایش گاز استعداد فراوانی دارد که باید از این ویژگی ها نهایت بهره‌برداری شود.

رسولیان با اشاره  به مزیت شهرستان سرخس و اجرای الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در این شهرستان تاکید کرد: با پیگیری تفاهم‌نامه‌ها و طرحهای  سرمایه‌گذاری شهرستان می‌توان ضمن بهره‌برداری از مزیت‌های بی نظیر، زمینه افزایش اشتغال در این شهرستان را ایجاد کرد.

سرخس در شمال شرق خراسان رضوی قرار دارد  و با تکمنستان هم مرز است.

پالایشگاه گاز شهید هاشمی نزاد سرخس تامین کننده گاز ۶ استان کشور است.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.