رویترز در گزارشی به آمار حملات مرگباری پرداخته که در چند سال گذشته در انگلیس روی داده است.

نگاهی به حملات مرگباری که در چند سال گذشته در انگلیس روی داده است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، جمعه گذشته، فردی با نام «عثمان خان» که بمبی تقلبی به خود بسته بود با چاقو به تعدادی از مردمی که روی پل معروف لندن حضور داشتند حمله کرد و با ضربات متعدد چاقو یک عابر پیاده را به قتل رساند.

در این حادثه تروریستی، پلیس فرد مهاجم را به ضرب گلوله از پای درآورد. شب گذشته، داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت. به دنبال این حادثه، رویترز گزارشی منتشر کرده که در آن به آمار حملات مرگباری که در سال‌های اخیر در انگلیس روی داده پرداخته است:

نوزدهم ژانویه ۲۰۱۷، یک مرد انگلیسی با یک وَن به سوی نمازگزاران مسلمان در بیرون از مسجد لندن یورش برد و یک کشته و چندین زخمی برجا گذاشت. این مرد در جلسه دادگاه خود اعتراف کرد که سعی‌ او بر آن بوده است که تعداد نفرات بیشتری کشته شوند.

سوم ژوئن ۲۰۱۷، سه مهاجم با یک وَن به سوی عابران پیاده روی پل معروف لندن حمله کردند، سپس افرادی را که نزدیک نرده‌های پل بودند با ضربات چاقو زدند که در این حادثه هشت نفر کشته و دست‌کم ۴۸ نفر زخمی شدند. پلیس به هر سه مهاجم شلیک کرد و آن‌ها را از پا درآورد. داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

بیست و دوم مه ۲۰۱۷، یک بمب‌گذار انتحاری در سالن کنسرت شهر منچستر ۲۲ کودک و بزرگسال را کشت و ۵۹ نفر را زخمی کرد. پلیس اعلام کرد سلمان عبادی، یک انگلیسی ۲۲ ساله که والدین او اهل لیبی بودند، چند روز پیش از این حمله بمب را خودش در خانه ساخته بود.

بیست و دوم مارس ۲۰۱۷، یک مهاجم با خودرو به یک افسر پلیس بر روی پل «وست‌مینستر» نزدیک پارلمان انگلیس در لندن حمله و با چاقو ضرباتی را به او وارد کرد. در این حادثه شش نفر، از جمله آن افسر پلیس و مهاجم، جان باختند و دست‌کم ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند. پلیس  این حادثه را «حمله تروریستی زورگیری» نامید.

شانزدهم ژوئن ۲۰۱۶، مردی که اسلحه و قمه به همراه داشت «جو کوکس» نماینده پارلمان را در خیابان «فرنزید» یعنی در حوزه انتخابی‌اش در شمال انگلیس مورد ضرب و شتم قرار داد، حادثه‌ای که یک هفته پیش از برگزاری همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا این کشور را در شوک فرو برد.

بیست و دوم مه ۲۰۱۳، دو مهاجم با یک خودرو به یک سرباز انگلیسی که وسط روز در جنوب شرق لندن در حال عبور از خیابان بود، زدند و سپس با ضربات چاقو او را به قتل رساندند. این حادثه هنگامی بازتاب جهانی یافت که رهگذری از یکی از این مهاجمان در حالی که با دستان خود آلود در خیابان ایستاده بود و تلاش می‌کرد تصادفش را توجیه کند فیلم گرفته بود.

هفتم ژوئن ۲۰۰۵، چهار جوان انگلیسی بمب‌های دست‌ساز خود را که در کوله‌پشتی پنهان کرده بودند در سه ایستگاه مترو و یک ایستگاه اتوبوس در ساعات اولیه صبح که ازدحام جمعیت وجود داشت منفجر کردند. این نخستین حمله تروریستی انتحاری در اروپای غربی بود. آن‌ها خود و ۵۲ نفر دیگر را کشتند و سبب زخمی شدن بیش از ۷۰۰ نفر شدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.