مدیرکل روابط عمومی دانشگاه تهران مطالب منتشر شده درباره سها مرتضایی دانش آموخته این دانشگاه مبنی بر شکنجه روانی وی را از اساس کذب اعلام کرد و بهترین راه رسیدگی به ادعاهای مطروحه را مراجع قانونی دانست.

ادعاهای سها مرتضایی از اساس کذب است

قدس آنلاین: احمد رضا خضری در گفت و گو با  ایرنا گفت: سها مرتضایی دانشجوی فارغ‌التحصیل دانشگاه تهران بوده است که بین وی و سایر دانشجویان هیچ تفاوتی نبوده و نیست.

وی به انتشار خبری ادعایی مبنی بر شکنجه روانی مرتضایی اشاره کرد و افزود: ما نمی‌دانیم که این دانش‌آموخته دانشگاه تهران یا دیگرانی که اینگونه مطالب را نشر می‌دهند به دنبال چه هدفی هستند».
مدیرکل روابط عمومی دانشگاه تهران همچنین درمورد مطالب منتشر شده خاطرنشان کرد: اطلاعات گوناگونی در خبر، منتشر شده است که اساساً نادرست هستند و این ادعاها نظیر ادعای پذیرفته شدن وی در دانشگاه است که بررسی‌های انجام شده نشان داد اساساً وی حداقل‌های لازم را برای ورود به دانشگاه به دست نیاورده و به هیچ عنوان در دوره دکتری پذیرفته نشده بودند.
خضری تأکید کرد:‌هم‌چنین در این مطلب ادعا شده است که واحدهایی چون حراست و معاونت فرهنگی در دانشگاه تهران در کار این دانشجوی فارغ‌التحصیل دخالت داشته‌اند، به طور قطع حراست دانشگاه‌ها مجوزی برای دخالت در پذیرش دانشجو ندارند و اگر حسب مورد از سوی نهادهایی خارج از دانشگاه مورد سؤال قرار بگیرند بر اساس وظایف ذاتی خود مؤظف‌ هستند، پاسخگو باشند. از این جهت حراست دانشگاه در پذیرش یا رد وی نقشی نداشته و چنین ادعایی یک سخن ناروا است.
وی درخصوص این ادعا که معاونت فرهنگی دانشگاه تهران نیز درمورد عدم پذیرش وی دخالتی داشته است، تاکید کرد: این موضوع نیز ادعایی کذب است و این معاونت در زمان بازداشت مرتضایی تلاش زیادی برای آزادی وی انجام داده و حتی معاون فرهنگی دانشگاه، برای تأمین وثیقه آزادی وی فیش حقوقی خود را به مرجع قضایی ارائه کرده  است».
مدیرکل روابط عمومی دانشگاه تهران در ادامه به مطلب منتشره و اینکه ادعا شده این دانشجو باید سکوت کند یا از سوی دانشگاه به مراجع درمانی و روانی معرفی می شود، اشاره کرد و اظهار داشت: چنین مطلبی از اساس نادرست است و مستنداتی که در این باره وجود دارد نشان دهنده آن است که چنین مطلبی تحت هیچ عنوان از سوی دانشگاه تهران مطرح نشده است و خانواده وی می‌توانند به  ادعاهای مطرح شده در این باره پاسخ دهند.
خضری خاطرنشان کرد:‌ اینکه گفته می شود دانشگاه تهران برای وی تنگناها و مشکلاتی ایجاد کرده است، نیز اساساً کذب است وی دانشجوی دانشگاه تهران بوده است  و درتاریخ ۳۰ شهریور ۱۳۹۸  فارغ‌التحصیل شده است  و بعد از دانش آموختگی نیز مکرر در دانشگاه رفت و آمد داشته و به مدت ۲۳ روز در مقابل کتابخانه مرکزی تحصن کرده وادعای خود را با افراد مختلفی در میان گذاشته است.

وی افزود: این اتفاقات مربوط به زمانی است که وی دانش آموخته بوده و به دانشگاه وارد می‌شده و دانشگاه تنگنایی برای آن ایجاد نکرده که شاهد آن گفت‌وگوها و مطالبی است که از جانب وی در فضاهای مختلف پخش شده است».
مشاور رییس دانشگاه تهران تصریح کرد: این موضوع هم که از طرف وی ادعا شده حراست دانشگاه به هیچ عنوان اجازه دفاع به وی را نخواهد داد، از اساس کذب است چون همانگونه که اشاره شد حراست دانشگاه به هیچ عنوان نقش و دخالتی در فرآیند آموزشی ندارد و برگزاری جلسه دفاع وی در تاریخ یاد شده شاهد این مدعا است.
خضری همچنین گفت: اگر این دانش آموخته دانشگاه تهران در مورد پذیرش خود ادعایی دارد بهترین راه  برای رسیدگی به این ادعاها مراجع قانونی هستند. بی‌شک دانشگاه تمام درخواست‌های دریافتی را  رسیدگی می کند و مطابق مدارک و مستندات پاسخ خواهد داد.

وی تاکید کرد: از این رو واقعاً جای شگفتی به صورت‌های مختلف درخواست خود را مطرح می‌کند، اما تا کنون به تنها جایی که صالح به رسیدگی این موضوع است و آن هم مراجع قانونی مراجعه نکرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.