رییس مرکز بهداشت کاشمر گفت: اگرچه ویروس بیماری آنفلوآنزا اغلب در فصول سرد و از اواخر آبان تا اوایل فروردین ، مهمان کاشمری ها می شود اما بررسی ها نشان می دهد امسال روند بیماری تا یک ماه آینده کمتر می شود.

روند ابتلای به آنفلوآنزا در کاشمر رو به کاهش است

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی قائمی  در جلسه ای با موضوع  بررسی وضعیت بیماری آنفلوآنزا در جمع فرهنگیان شهرستان کاشمر افزود: آنفلوآنزا یک بیماری حاد ویروسی دستگاه تنفسی است  که از طریق تماس با فرد آلوده به انسان منتقل می شود.

وی سرفه، عطسه، روبوسی، دست دادن و صحبت کردن از فاصله نزدیک را از راه های انتقال این بیماری دانست.

رییس مرکز بهداشت کاشمر گفت: کودکان زیر پنج سال، مادران باردار، افراد بالای ۶۵ سال و کسانی که بیماری خاص مانند دیابت، بیماری قلبی، فشارخون و نارسایی های تنفسی و کلیوی دارند بیشتر در معرض ابتلا و خطر این بیماری هستند.

قائمی افزود: در عیادت از فرد مبتلا به این بیماری باید فاصله دو متری رعایت شود و چندین دفعه در روز دست ها شست و شو داده شوند.

وی اضافه کرد: مصرف مایعات و مرکبات بسیار در پیشگیری موثر است همچنین تا زمانی که شرایط خاصی پیش نیاید نیازی به تعطیلی مدارس برای پیشگیری از این بیماری نیست.

او ادامه داد: اگرچه هر فردی که به این ویروس مبتلا شود دیگر به این نوع بیماری مبتلا نمی شود اما تغییر شکل سریع از خاصیت های بیماری آنفلوآنزاست و شاید سال آینده ویروس جدیدی از آنفلوآنزا شیوع پیدا کند.

 قائمی توصیه کرد به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری کلاس های مدارس مجهز به تهویه هوا شوند و یا در زنگ تفریح پنجره ها باز شوند و دانش آموزان نیز به طور مرتب دست های خود را با آب و صابون شست و شو دهند.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.