خراسان شمالی-مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی از پایان ساخت منزل مسکونی برای خانوار های دو معلول تا عید سال ۹۹ خبر داد و گفت: تمامی این خانواده ها صاحب خانه می شوند.

خانوارهای دارای دو معلول تاعید۹۹ صاحب خانه می شوند

اسماعیل قربانی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت:چند روز گذشته تعدادی از واحدهای مسکونی برای خانوارهای دو معلول بدون منزل افتتاح شد و مابقی نیز تا پایان سال جاری تحویل داده می شود.

وی تصریح کرد: تمامی خانواده های مددجو صاحب امتیاز های آب، برق و گاز رایگان هستند و پس از ساخت منزل مسکونی، نیازی به پرداخت هزینه برای دریافت این خدمات به شرکت های خدمات رسان نیست.

وی در خصوص افزایش مستمری و یارانه های مددجویان نیز گفت: مستمری افراد دارای ضایعه نخایی از ۲۰۰ هزار تومان به ۵۵۰ هزار تومان در ماه افزایش یافته و یارانه مراکز خدمات دهی به مددجویان نیز امسال به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر رسیده است.

قربانی گفت: در سال گذشته ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به خانواده های دارای دو معلول در مناطق شهری اعطا شد که امسال به ۶۰ میلیون تومان رسیده است.

وی افزود: ۱۸ میلیون تومان کمک بلاعوض نیز به خانواده های دو معلول درمناطق روستایی اعطا شده که امسال به ۳۶ میلیون تومان رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به خانواده های دارای یک معلول در مناطق شهری و روستایی اعطا شده است.

وی افزود: در راس این حقوق، استفاده از تمامی خدمات شهری، معابر مناسب، دارا بودن شرایط استفاده آحاد جامعه مددجویان از خدمات در ادارات و دیگر مجموعه های شهری و استانی است. معلولان و مددجویان بهزیستی باید در جامعه احساس برابری داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.