زنجان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: شیوع بیماری آنفلوآنزا برای کشور ما مسئله جدید نیست و  یک فرآیند است.

بیماری آنفلوانزا در استان زنجان کنترل شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین :پرویز قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان  در  نشست خبری روز پنج‌شنبه با اشاره به موضوع بیماری آنفلوانزا اظهار کرد: شیوع بیماری آنفلوآنزا برای کشور ما مسئله جدید نیست و در واقع یک فرآیند است.
وی تصریح کرد: الگوها نشان می‌دهد که موج اول آنفلوانزا شدید است و موج دوم که در نیمه اسفند شایع می‌شود، کمتر است.

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز با بیان اینکه تا به امروز ۲۹۰ بیمار مشکوک به ابتلا به بیماری آنفلوانزا در مراکز درمانی بستری شده‌اند گفت:  ۵۵ مورد از  افراد ابتلای قطعی مثبت داشتند و بقیه به بیماری‌های دیگر تنفسی مبتلا بودند.

 محمدرضا صائینی با بیان اینکه در ابتدای شیوع بیماری آنفلوانزا کمبودهایی در زمینه واکسن آنفلوانزا در استان وجود داشت، افزود: ۱۲هزار و ۹۰۰ کپسول را در مراکز درمانی دولتی و  ۱۷ هزار کپسول هم در مراکز درمانی خصوصی توزیع شده است.

رییس مرکز بهداشت استان زنجان با بیان اینکه آزمایش موارد ابتلا به بیماری آنفلوآنزا جنبه تشخیصی ندارد و مدیریتی محسوب می‌شود، تصریح کرد: براساس این نوع ارزیابی، ۲۵ درصد مراجعان به مراکز درمانی به این بیماری مبتلا و یا مشکوک بودند.

وی با بیان اینکه واکسن به میزان کافی برای گروه‌های در معرض خطر تأمین و در اختیار قرار گرفت افزود: خدمات درمانی ارائه شده برای درمان بیماری آنفلوانزا در مراکز مختلف براساس سطح‌بندی انجام شده، ارائه می‌شود .

 صائینی با بیان اینکه اواخر شهریور و اوایل مهرماه بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا است افزود: میزان ایمنی سازی واکسن آنفلوانزا ۳۰ تا ۷۰ درصد است.

 وی  تاکید کرد: بیماری آنفلوانزا در استان زنجان کنترل شده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.