هیئت عالی گزینش از نهادهای است که تحت ریاست رئیس‌جمهور قرار دارد و بودجه آن برای سال آینده مشخص شده است.

محرمانگی بودجه/ هیئت عالی گزینش به ریاست روحانی در سال ۹۹ چه مقدار بودجه می‌گیرد؟

قدس آنلاین: جزئیات لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ دولت اعلام شده است. دولت در اواسط آذر ماه امسال لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ را به بهارستان تقدیم کرد.

بخشی از این بودجه مربوط به هزینه‌کردهای دولت در قسمت‌های مختلف اداری یا اجرایی است. یکی از نهادهایی که دبیر آن توسط رئیس‌جمهور منصوب می‌شود «هیئت عالی گزینش» است.

رئیس جمهور ریاست عالی گزینش کشور را به عهده دارد و  می‌تواند امور گزینش کشور را مستقیم اداره کند یا آن را به عهده فرد دیگری بگذارد.

این هیئت توسط رئیس جمهور و طبق ضوابط موجود تشکیل می‌شود و از جمله وظایف آن ایجاد هیئت مرکزی گزینش در دستگاه‌های اجرایی، تعیین سیاست‌ها، خط مشی‌ها و ضوابط گزینش و همچنین بررسی و احراز صلاحیت اعضا و هیأت‌ها و هسته‌های گزینش و نظارت بر حسن اجرای مقررات است. دبیرخانه این هیأت در نهاد ریاست جمهوری مستقر می‌باشد و زیر نظر دبیر هیئت عالی گزینش اداره می‌شود و دبیر مسئول اجرای مقررات و تصمیمات هیئت عالی است.

دی ماه سال گذشته حسن روحانی در حکمی حجت‌الاسلام نقویان را به دبیری هیئت عالی گزینش منصوب کرد که او چند ماه بعد استعفا داد.

این هیئت در بودجه سال ۱۳۹۹ با شماره ردیف «۱۰۱۰۲۰» در حدود ۵ میلیارد و ۵۸۵ میلیون تومان بودجه دریافت می‌کند. این عدد شامل مواردی مانند آموزش، توانمندسازی، نظارت و بازرسی هیئت‌های عالی گزینش در وزارتخانه، ادارات کل کشور است.

منبع: آنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.