مدیرکل هماهنگی و نظارت بر حمل‌ونقل ترافیک شهرداری مشهد گفت: در طی سال ۹۸، ۱۰۰ دستگاه مینی‌بوس فعال در شهر نوسازی شد و تا پایان سال جاری، ۲۵۰ دستگاه تاکسی فرسوده، نوسازی خواهند شد. در طی ۶ ماهه نخست سال آینده، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس درون‌شهری نیز نوسازی خواهد شد.

نوسازی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس درون‌شهری تا ۶ ماهه نخست سال آینده

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اصغر نیشابوری صبح امروز، ۲۴ آذرماه، در نشست خبری سیزدهمین همایش تخصصی حمل‌ونقل و ترافیک که در محل ساختمان نظام مهندسی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به آلودگی هوا، مجموعه مدیریت شهری این شعار را همیشه می‌دهد که ما باید حمل‌ونقل پاک و انسان‌محور را ترویج دهیم، اما شهروندان شاهد این هستند که تقاطع و معابر زیادی در حال افزایش است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر حمل‌ونقل ترافیک شهرداری مشهد افزود: حمل‌ونقل عمومی باید در معابر جمع و پخش و بعضا در خیابان‌های فرعی ترویج شود. تبدیل بعضی از معابر به محورهای پیاده و ممنوعیت ورود وسایل نقیله در این معابر در دستور کار قرار گرفته است. در خیابان مجاور بازار رضا این کار انجام شده است.

نیشابوری با بیان اینکه «در کنار آن، باید اصلاح رفتار صورت بگیرد»، ادامه داد: اقدامات مهندسی انجام می‌شود تا حمل‌ونقل عمومی، رواج پیدا کند. برای رواج حمل‌ونقل عمومی، مسیرهای بی‌آرتی ساخته و محدودیت‌هایی برای خودروهای شخصی اعمال شد. در کنار این‌ کارها احداث مسیرهای دوچرخه و تبدیل معابر به پیاده‌محور انجام شد. امیدواریم با این‌کارها اصلاح رفتار نیز شکل بگیرد و به‌تدریج شاهد کاهش آلودگی هوا در شهر مشهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه «توسعه حمل‌ونقل عمومی همواره در دستور کار شهرداری بوده است»، بیان کرد: در طی سال ۹۸،  ۱۰۰ دستگاه مینی‌بوس فعال در شهر نوسازی شد و تا پایان سال جاری، ۲۵۰ دستگاه تاکسی فرسوده، نوسازی خواهند شد. در طی ۶ ماهه نخست سال آینده، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس درون‌شهری نیز نوسازی خواهد شد. اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها با عمر بالای ۱۰ سال نیز از رده خارج خواهند شد. این موضوعات سبب می‌شود که هوا پاک‌تر شود.  

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر حمل‌ونقل ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه «ایمنی در عابر پیاده، دغدغه درستی است»، خاطرنشان کرد: متاسفانه در شهر مشهد، آمار تصادفات عابرپیاده زیاد است. طرح حق تقدم عابر پیاده از تیرماه ۹۸ زده شد. در این طرح قرار شد، در تقاطع‌ها و محل‌های گذر عرضی در طول ‌محور، ایمن‌سازی انجام شود. این طرح در برخی تقاطع‌های سطح شهر انجام شده و بناست حق تقدم عابر پیاده کمی پررنگ‌تر شود. در کنار کارهایی که برای حق تقدم عابر پیاده انجام می‌شود، اقدامات فرهنگی نیز در محل گذر عابرپیاده به صورت حضوری برای شهروندان انجام می‌دهند. افرادی در این تقاطع‌ها به عنوان تسهیل‌گر می‌آیند و آموزش‌هایی به رانندگان و شهروندان می‌دهند.

نیشابوری تاکید کرد: امیدواریم در ۶ ماهه آینده که آماری از حوادث شهری داده می‌شود، آمار کشته‌شدگان عابرین پیاده کم‌تر شود و ان‌شاءالله روزی به صفر برسد.

وی اظهار کرد: تا پایان امسال دوچرخه اشتراکی جدید در مشهد راه‌اندازی خواهد شد. ما سعی کرده‌ایم زیرساخت‌های لازم در حمل‌ونقل عمومی و استفاده از حمل‌ونقل پاک را انجام دهیم.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر حمل‌ونقل ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اینکه «تا سال ۹۷، ۱۲۵ کیلومتر مسیر دوچرخه در سطح شهر مشهد احداث شد»، گفت: براساس مطالعات جامع و افق ۱۴۰۵ قرار بود، در شهر مشهد  ۲۶۵ کیلومتر مسیر دوچرخه احداث شود. در سال جاری، ۶۵ کیلومتر مسیر دوچرخه احداث شد و در سال ۹۹ حدود ۷۰ کیلومتر اضافه خواهد شد. استفاده شهروندان از این خطوط دوچرخه و حمل‌ونقل عمومی مستلزم اصلاح رفتار است. ما خود باید شروع کننده باشیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.