کیفیت هوای پایتخت امشب با افزایش غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص لحظه‌ای ۱۶۷ در وضعیت قرمز قرار گرفته و برای همه گروه ها ناسالم شد.

کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قرمز قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین، شاخص لحظه ای کیفیت هوای پایتخت در حالی که رو به افزایش است کمیته اضطرار تصمیمی برای تعطیلی مراکز علمی و آموزشی شهر تهران ندارد و همچنین طرح زوج و فرد نیز فردا (سه شنبه) از درب منازل اجرا نمی شود.

معاون عمرانی استانداری تهران شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مدارس استان تهران فردا باز است اما فعالیت تمام معادن شن و ماسه فردا متوقف بوده و تردد کامیون‌ها نیز در سطح شهر همچنان ممنوع است.

محمد تقی زاده افزود: پیش بینی هواشناسی این است که از صبح فردا (سه شنبه) ناپایداری جوی داریم و آلودگی هوا کاهش می یابد به همین منظور فردا مدارس و دانشگاه ها دایر هستند.

محمد رستگاری معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران لحظاتی پیش به ایرنا گفت:‌ در حال حاضر شاخص کیفی هوای شهرداری منطقه یک ۱۸۸ و شهرری ۱۹۰ در وضعیت قرمز و نیز منطقه پیروزی با شاخص ۲۱۱ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) قرار دارد.

در حال حاضر شاخص لحظه ای کیفیت هوای تهران بر روی عدد ۱۶۷ قرار دارد.

«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.»

همچنین به گزارش خبرنگار ایرنا از ورامین، پیشوا و قرچک حاکی است که کیفیت هوا در شرق استان تهران ناسالم بوده و نفش کشیدن برای شهروندان سخت است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.