مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از دستگیری ۳۵ شکارچی متخلف طی هفته گذشته درعرصه های طبیعی این استان خبرداد.

دستگیری ۳۵ شکارچی متخلف و خسارت یک میلیاردی در یک هفته

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی افزود: مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان طی گشت های مستمر در مناطق و زیستگاههای استان در هفته گذشته  موفق شدند  ۳۵  متخلف شکار و صید را دستگیر و درقالب ۱۴ پرونده به مراجع قضایی تحویل دهند.

وی با اشاره به اینکه ۱۶قبضه اسلحه شکاری به همراه ۳۰ تیر فشنگ قاچاق از متخلفان کشف و ضبط شده است گفت: سه دستگاه خودروی سواری و  ۶ دستگاه دوربین چشمی نیز از دستگیر شدگان توقیف شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: متاسفانه شکارچیان غیر مجاز، ۸ راس قوچ و میش وحشی، یک راس پازن و چهار قلاده گرگ را از چرخه طبیعت استان حذف کرده اند.

 همتی افزود: لاشه ۳۱ قطعه پرنده که ۹ قطعه آنها کبوتر و یازده قطعه باقرقره و کبک بوده اند و ۲۴ عدد ماهی صید شده نیز در فهرست کشفیات این هفته یگان حفاظت ثبت شده است.

وی همچنین از کشف یک قلاده میمون زنده از یکی از متخلفان خبر داد و افزود: این گونه غیر بومی نیز در پی رصد فضای مجازی و تحقیق و تفحص نامحسوس مامورین حفاظت محیط زیست در شهرستان بینالود در یک منزل مسکونی کشف و توقیف شد.

 مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی  همچنین از دستگیری دو نفر در عرصه های طبیعی به اتهام کنده کاری و گنج یابی خبر داد و گفت :متخلفان شکار وصید ظرف هفته گذشته بیش از یک میلیارد ریال به محیط زیست استان خسارت واردکرده اند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.