سازمان‌های حقوق بشری در مصر از درگذشت یک زندانی زن سیاسی، که در بازداشتگاهی در شمال قاهره محبوس بود، خبر دادند که این نخستین واقعه از این دست از تابستان سال ۲۰۱۳ محسوب می‌شود.

درگذشت یک زندانی زن سیاسی در مصر

قدس آنلاین؛ به نقل از القدس العربی، جریان‌های مدافع حقوق بشر در مصر، روز گذشته اعلام کردند که «مریم سالم» در زندانی در شمال قاهره درگذشت.

کمیته هماهنگی برای حقوق و آزادی مصر( نهادی غیردولتی، که مقر آن در قاهره است) و «عایده سیف الدوله» مدیر مرکز حقوقی «الندیم» این خبر را اعلام کرده‌اند.

در حالی‌که مقام‌های مصری تاکنون هیچ‌گونه اظهارنظری درباره این خبر نکرده‌اند. دولت قاهره معمولا وجود زندانیان سیاسی را انکار و تأکید می‌کند که به همه زندانیان بدون تبعیض خدمات درمانی ارائه می‌دهد.

کمیته هماهنگی برای حقوق و آزادی مصر، در صفحه کاربری خود در فیسبوک نوشت: مریم آخرین نفس‌هایش را روز گذشته در محل حبس خود در زندان «القناطر» کشید.

این کمیته تصریح کرد، مریم ۳۲ ساله مادر کودکی دو ساله از استان سینای شمالی است که به ۱۰ سال زندان محکوم شده بود.

عایده سیف الدوله، مدیر مرکز الندیم نیز در صفحه کاربری خود در فیس‌بوک نوشت: مریم سالم در داخل زندان القناطر درگذشت و او به عارضه سیروز کبدی مبتلا بود.

وی با اشاره به این‌که مریم سالم نخستین زندانی زن سیاسی از سال ۲۰۱۳ بود که در زندان جانش را از دست می‌دهد، تصریح کرد که وی جزو گروهی از زنان استان سینای شمالی بود که به مدت ۱۰ تا ۱۵ سال به زندان محکوم شده‌اند.

امروز- دوشنبه- نیز فعالان مصری مقیم خارج نیز از طریق شبکه‌های اجتماعی، از «اعتصاب غذای» حدود ۱۰ زندانی زن در بازداشتگاه القناطر خبر دادند و تصریح کردند که زندانیان در تلاش برای آزادی‌شان از چند روز پیش دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

در حالی‌که خبرگزاری رسمی مصر، روز گذشته خبر اعتصاب غذای زندانیان زن در بازداشتگاه القناطر را تکذیب و به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کرد که این اخبار «ادعاهایی کذب» هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.