تظاهرکنندگان عراقی در اعتراض به سخنان مداخله‌جویانه دختر دیکتاتور سابق عراق، عکس او و پدرش را در میدان التحریر بغداد لگدمال کردند.

لگدمال کردن عکس صدام و دخترش در بغداد+ تصاویر

به گزارش گروه بین المللل قدس آنلاین، به نقل از الشرق الاوسط، سخنان دختر صدام، دیکتاتور سابق عراق، تظاهرکنندگان عراقی را بر آن داشت تا تصویری از او و پدرش را که روی آن نوشته شده بود «خفه شو دختر قصاب» را در میدان التحریر و در اعتراض به مواضع مداخله جلویانه وی زیر پا بیاندازند.

لگدمال کردن عکس صدام حسین و دخترش در بغداد

لگدمال کردن عکس صدام حسین و دخترش در بغداد

رغد صدام دیروز در سخنانی دروغین به مناسبت سالگرد اعدام پدرش در سال ۲۰۰۶ خطاب به مردم و تظاهرکنندگان عراقی گفت که از جنبش اعتراضی آنان حمایت می‌کند و به آن افتخار می‌کند.

تظاهرکنندگان برخی از جنایات صورت گرفته در جریان اعتراض‌های مسالمت آمیز خود را نتیجه حضور گروه‌هایی تحت حمایت حزب منحل شده بعث  می‌دانند که هدفش برهم زدن امنیت عراق است.

عراق همچنان شاهد تظاهرات مردم علیه احزاب و فراکسیون‌هایی سیاسی است؛ چرا که گزینه نخست وزیری انتخاب نشده است و معترضان خواستار فردی هستند که از میان خودشان باشد تا با فساد مبارزه کند.

نماینده‌های پارلمان عراق در نامه‌ای به برهم صالح، رئیس جمهور این کشور، خواستار انتخاب فردی برای تصدی نخست وزیری دولت جدید شدند که مستقل و بدون وابستگی به احزاب سیاسی باشد و تنها دارای تابعیت عراقی باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.