کمیته مبارزه با تبعیض نژادی سازمان ملل مستقر در ژنو تصمیم گرفته است که پرونده‌ای را در ارتباط با شکایت فلسطینی‌ها علیه رژیم صهیونیستی مورد بررسی قرار دهد.

سازمان ملل «سیاست آپارتاید» رژیم صهیونیستی را بررسی می‌کند

قدس آنلاین؛ به نقل از کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی، «کمیته مبارزه با تبعیض نژادی سازمان ملل» مستقر در ژنو تصمیم گرفته است که پرونده شکایت فلسطینی‌ها علیه رژیم صهیونیستی را با طرح اتهام ترویج سیاست‌های آپارتاید در کرانه باختری مورد بررسی و تحقیق قرار دهد.

این خبر را یک مقام رسمی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرده و بررسی این شکایت از سوی این نهاد سازمان ملل را مورد تائید قرار داده است.

اعلام این خبر تنها چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که دیوان کیفری بین‌المللی نیز از تلاش برای رسیدگی به پرونده جنایت جنگی از سوی صهیونیست‌ها در مناطق فلسطینی خبر داده است.

پیش از این پارلمان رژیم صهیونیستی در ۲۸ تیرماه ۱۳۹۷، قانونی را به تصویب رساند که این کشور را منحصراً به‌عنوان یک «دولت- ملت» یهودی معرفی می‌کند. تصویب این قانون (که برخی رسانه‌ها از آن با عنوان «لایحه» یا «مصوبه» نام برده‌اند) موجب شد تا بسیاری از رژیم صهیونیستی را رژیمی انحصارگرا با رویکرد آپارتاید قومی و مذهبی توصیف کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.