قم –معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های وزارت کشور با اشاره به اصلاح آییم نامه‌ها و آغاز تحول ساختاری درحوزه روستایی و دهیارهای کشور گفت: بسیاری از آیین نامه‌های مربوط به دهیاری‌ها در سال‌های اخیر اصلاح شده‌است که امیدواریم این روند منجر به تحول در روستاهای کشور شود.

با وجود اهمیت توسعه روستایی، سرمایه‌گذاری‌ها جنبه شهری داشته است

به گزارش قدس آنلاین؛  سعیدرضا جندقیان روز چهارشنبه درسی و سومین نشست مدیران کل امور روستایی و شوراهای استانداری‌های کشور در سالن کرامت استانداری قم ادامه داد: با وجود اهمیت توسعه روستایی، بیشتر سرمایه‌گذاری‌های کشور جنبه شهری پیدا کرده‌است که این موضوعی شگفت انگیز و نیاز به تغییر رویه درکشور دارد.

معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور ادامه داد: به ازای هر واحد سرمایه‌گذاری برای ایجاد یک فرصت شغلی درشهرها، سه انگیزه برای خروج از روستاها و ورود به شهرها ایجاد می‌شود.

جندقیان گفت: حدود یک هزار و ۲۸۵ شهر در کشور وجود دارد و این درحالی است که طی یک دوره پنج ساله در یکی از دولت‌های گذشته بدون توجه به ایجاد زیرساخت‌های لازم ۶۲۱ شهر به نظام سلسه مراتبی کشور افزوده شد.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰ میلیون جمعیت روستایی درکشور وجود دارد ،گفت: در سال‌های گذشته حدود ۲۷ درصد تولید ناخالص کشور ناشی از کشاورزی بوده‌ و این درحالی است که امروز این آمار به ۱۰.۲ درصد کاهش یافته‌است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.