مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: میزان بارشها در مناطق مختلف این استان طی فصل زمستان امسال در حد طبیعی و بیش از حد طبیعی پیش‌بینی شده است.

حجم بارش زمستای در خراسان رضوی طبیعی است

به گزار ش قدس آنلاین، محسن عراقی زاده افزود: بر اساس پیش‌بینی های انجام شده میزان بارشها در طول دی ماه امسال در خراسان رضوی شرایط طبیعی دارد اما این بارشها طی بهمن‌ماه در شمال استان طبیعی و در جنوب استان کمتر از میزان طبیعی پیش‌بینی شده است.
وی اضافه کرد: بر اساس پیش‌بینی های انجام شده میزان بارشها در اسفندماه امسال در تمام استان خراسان رضوی طبیعی و کمی بیشتر از طبیعی پیش‌بینی شده است.
مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی در عین حال صحت بولتن پیش‌بینی های فصلی هواشناسی را  بین ۶۵ تا ۷۰ درصد عنوان کرد.
عراقی زاده همچنین با اشاره به وضعیت دمای استان در فصل زمستان امسال گفت: در ماههای دی، بهمن و اسفندماه میانگین دمای هوا در استان بالاتر از میزان طبیعی پیش بینی شده است.
وی افزود: بر پایه این پیش‌بینی‌ها میانگین دمای هوا برای ماههای دی و اسفند امسال در خراسان رضوی بین نیم تا یک درجه بالاتر از میزان طبیعی پیش‌بینی شده است و میانگین دمای بهمن ماه استان هم یک درجه بیشتر از میزان طبیعی خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: در بهمن ماه امسال نسبت به ماههای دی و اسفند بارش کمتری در خراسان رضوی رخ خواهد داد و دما افزایش بیشتری نسبت به میزان طبیعی دارد.
عراقی زاده میانگین بارندگی سالانه در خراسان رضوی را ۲۱۰ و در کشور ۲۴۰ میلیمتر عنوان کرد و افزود: میانگین سالانه دمای هوای استان خراسان رضوی حدود ۱۵ درجه سلسیوس است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.