گرتا تونبرگ فعال سوئدی محیط زیست می گوید که وقتش را برای دیدار و گفتگو با ترامپ هدر نخواهد داد چرا که او به نظرات دانشمندان توجهی نمی‌کند.

گرتا تونبرگ: وقتم را برای دیدار با ترامپ هدر نمی‌دهم/ او به حرف دانشمندان توجه نمی‌کند

به گزارش خبرنگار بین الملل قدس آنلاین؛ گرتا تونبرگ ،فعال سوئدی محیط زیست ، روز دوشنبه در رابطه با احتمال دیدارش با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اجلاس سازمان ملل درباره تغییرات اقلیم اظهار داشت که احتمالاً  وقتش را برای دیدار با ترامپ تلف نخواهد کرد ، زیرا رئیس جمهور آمریکا نشان داده است که او به دانشمندان متخصص و خبره گوش نمی دهد.

تونبرگ که با رادیو بی بی سی صحبت میکرد  گفت:"راستش ، فکر نمی کنم که با ترامپ دیدار و گفتگو کنم چون بدیهی است که او به دانشمندان و متخصصان گوش نمی کند ، بنابراین چرا باید فکر کنم که او به حرف‌های من توجه خواهد کرد؟

این فعال محیط زیست در پاسخ به این پرسش که اگر قرار باشد در این اجلاس با ترامپ گفتگو کند چه پاسخی برای ترامپ خواهد داشت، گفت:" احتمالاً چیزی نمی گفتم ، وقت خودم را تلف نمی کردم."

تونبرگ ، ۱۶ ساله ، این سخنان را در مصاحبه با برنامه رادیو بی بی سی ،و در حالی بیان کرد که مهمان سردبیر این برنامه بود.

به گزارش رویترز ، موضوع دیدار و گفتگو رئیس جمهور ایالات متحده در حالی مطرح شد که تونبرگ در مورد سفر خود به نیویورک در ماه سپتامبر برای اجلاس تغییرات اقلیمی سازمان ملل صحبت می‌کرد.

تونبرگ پس از سازماندهی اعتصاب مدرسه برای کارزارهای اقلیمی در سوئد در سال ۲۰۱۸ ، که او را به سمبل جهانی برای اقدام جوانان علیه تغییرات آب و هوایی تبدیل کرد،با حضور در در اجلاس ماه سپتامبر سازمان ملل و سخنرانی در این اجلاس توجه‌ها را به خود جلب کرد.

سخنرانی احساسی و تاثیرگذاری او در رابطه با تغییرات اقلیمی و بی تفاوت بودن سیاست مداران و رهبران جهان به وضعیت وخیم محیط زیست، به طور گسترده در رسانه های اجتماعی پخش شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به واسطه خارج شدن از پیمان تغییرات اقلیمی یکی از افرادی بود که مورد انتقاد تونبرگ و دیگر فعالان محیط زیست قرار گرفته و آنها معتقدند وی به اندازه کافی برای مبارزه با تغییرات آب و هوا کار نکرده است.

در سال ۲۰۱۲ ، قبل از انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده ، دونالد ترامپ در توئیتی مدعی شده بود که گرم شدن کره زمین "یک" احتکار چینی "با هدف تضعیف صنعت آمریکا است.

ترامپ در سال ۲۰۱۷، تصمیم گرفت که آمریکا را از توافق نامه اقلیمی پاریس خارج کند؛توافق نامه بین المللی که با هدف کاهش اهداف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از سوی بسیاری از کشورها مورد تائید قرار گرفته بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.