خراسان شمالی-استاندار خراسان شمالی گفت: گردش مالی استان ۷ هزار میلیارد تومان است که در برابر چرخش مالی ۹۰ هزار میلیاردی استان خراسان جنوبی که همزمان با خراسان شمالی تاسیس شده است، این رقم هیچ است.

گردش مالی خراسان شمالی ۷ هزار میلیارد تومان است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، دکتر محمدعلی شجاعی در نشست بررسی طرح های سرمایه گذاری حوزه دام استان، اظهار داشت: ۷۹ درصد مردم استان شامل یارانه سوخت شدند که این به معنای نداشتن سفره مردم و خوب نبودن وضعیت سرمایه گذاری استان است بنابراین ما هیچ گریزی بر افزایش میزان گردش مالی استان آن هم با شتاب، نداریم.

وی با انتقاد از عدم انجام فعالیت اجرایی حل مشکلات سرمایه گذاران حوزه دام استان پس از جلسه گذشته تا کنون، گفت: کار کردن را یاد بگیرید و وضعیت مشکلات تولیدکنندگان قبل و بعد از جلسات فرق کند و بهبود یابد.

شجاعی با تاکید بر نیاز استان به توسعه صنعت کشاورزی و دام سبک و سنگین، افزود: حوزه اقتصادی استانداری و سازمان جهاد کشاورزی استان در این حوزه کار کرده است و شرایط ایحاد پروژه هایی با اهمیت این حوزه را که موجب حل مشکلات استان و به نوعی کشور می شود را فراهم کرده اند.

وی با ابراز تاسف از وجود بروکراسی های اداری حاکم بر کشور و استان، گفت: هنوز برخی مدیران متوجه اوضاع نیستند و مسیر را طولانی و سرمایه گذار را خسته می کنند.

بر اساس این گزارش در این نشست ۴ طرح سرمایه گذاری حوزه دام استان با عناوین پرورش گوسفند داشتی ۷ هزار راسی و پرورش گوسفند داشتی ۳ هزار راسی شرکت نهال نقش مفخم در شهرستان جاجرم، میدان عرضه دام با ظرفیت روزانه ۱۵۰۰ راس دام سبک و ۳۰۰ راس دام سنگین در شهرستان بجنورد، مجتمع گاو شیری هزار راسی قلعه چه و پرورش مرغ مادر به ظرفیت ۲۰ هزار قطعه جهت تکمیل زنجیره گوشت مرغ شرکت پارسیان پروتین پیشگام شرق (یادگار) در شهرستان شیروان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با تعیین فرصت زمانی ۴۸ ساعته تا یک هفته مقرر شد از سوی متولیان امر مجوزهای لازم برای صدور و تمدید پروانه صادر شود و سرمایه گذار همکاری لازم را با دستگاه های اجرایی برای تکمیل و ارائه مدارک و رعایت نکات ایمنی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.