خراسان شمالی-استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه تا آمار درست و دقیقی از جامعه هدف معتادان استان نداشته باشیم، نمی توانیم از طرح های عملیاتی سخن بگوییم، گفت: ارائه آمار درست و دقیق، برنامه عملیاتی و تقسیم کار باید جزو سه محور اصلی در امر مبارزه با مواد مخدر محسوب شود.

ارائه آمار دقیق، تنها راه مبارزه با مواد مخدر است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل استانداری خراسان شمالی دکتر محمد علی شجاعی در پنجمین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت:تا ۱۰ روز آینده باید تمام دستگاه های اجرایی متولی این حوزه به جمع بندی برسند و این آمار باید شهری و روستایی و به تفکیک شهرستانها باشد تا بتوانیم بر مبنای آن برنامه ریزی داشته باشیم.

شجاعی با بیان اینکه طرح جامع اعتیاد باید اصلاح شود، تصریح کرد: در طرح جامع اعتیاد مبنای جامعه آماری، خود اظهاری افراد قلمداد شده درحالیکه این موضوع دلیل خوبی برای مستند سازی نیست و این در حالیست که ما حتی آماری از جامعه معتادان در سطح روستاها نداریم و باید پراکنش جغرافیایی تعداد معتادان استان را بدانیم.

وی بر آموزش مهارت های فنی حرفه ای برای جامعه هدف معتادان نیز تاکید کرد و افزود: ضمن اینکه محور آموزش ها باید متناسب با نیازهای هر شهرستان باشد این موضوع بسیار حائز اهمیت است زیرا اگر فردی شاغل باشد دیگر به سمت اعتیاد کشیده نخواهد شد.

استاندار خراسان شمالی گفت: فضای آموزش مهارت فنی و حرفه ای را در استان تعطیل کرده ایم در حالیکه این موضوع درمان اولیه برای معتادان محسوب می شود و در این راستا اگر شاهد کاهش تعداد معتادان بودیم به معنای عملکرد درست ما بوده است.

دکتر محمد علی شجاعی افزود: در سه سال گذشته از ۶۹۱ دهیاری استان تنها ۱۱ طرح برای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ارسال شد اما امسال با پیشنهاد هر دهیاری یک طرح تاکنون ۴۷۵ طرح ارسال شده که باید تا سه ماه آینده این رقم به ۶۹۱ طرح برسد زیرا این اقدام به معنای حجم سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای جامعه معتادان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.