زنجان-مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت:پرستاران در ازای خدماتشان محبتی نمی بینند.

پرستاران در ازای خدمات شان  بدرفتاری می بینند

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین:علی محمدی مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان روز چهارشنبه  در آیین  گرامیداشت روز پرستار، از  مادران به عنوان بزرگترین و کم توقع ترین پرستاران نام  بردو افزود: در بیشتر مواقع مادران در ازای  پرستاری و مراقبت هایی که از فرزندان خود به عمل می آورند، محبت و مهربانی لازم را از طرف آنها دریافت نمی کنند.
محمدی افزود: پرستاران هم در ازای خدماتی که به بیماران می دهند نه تنها محبتی دریافت نمی کنند بلکه با برخی بدرفتاری ها از سوی بیماران هم مواجه می‌شوند.

وی  ادامه داد:برقراری ارتباط بهتر با بیمار هنر بزرگی است که خوشبختانه بیشتر همکاران ما آن را دارند و باید در گروههای درمان وجود داشته باشد.
  مدیر درمان تامین اجتماعی استان  گفت:در سال ۹۷ بیش از یک میلیون و ۶۰ هزار بیمار را در مراکز درمانی ویزیت کردیم.
 وی تعداد بستری ها را حدود ۲۱ هزار و تعداد عمل های  جراحی انجام گرفته در استان را ۱۱هزار جراحی عنوان کرد و افزود: تعداد تولد هم  ۶ هزار مورد بود  که رتبه ی اول زایمان در آب و بدون درد  هم به بیمارستان امام حسین ع اختصاص دارد.

خدمات پرستاران با متر قابل اندازه گیری نیست
بابایی ریس سازمان نظام پزشکی هم در این آیین با بیان اینکه جامعه پزشکی سال بسیار  دشواری را تحمل می کند گفت :دشواری نه از جهت شغلی و کاری بلکه از جهت نوسانات افکار عمومی در رسانه ها و هجمه هایی که به جامعه پزشکی وارد می شود با سختی هایی مواجه هستیم .
  بابایی  با اشاره به اینکه در کادر پزشکی فقط داشتن همدلی کافی نیست گفت:در این حرفه علاوه بر همدلی باید هم گام هم باشیم.
  رییس سازمان نظام پزشکی  با اشاره به  حادثه اخیر واژگونی اتوبوسدر اتوبان زنجان _تبریز وانتقال مصدومان آن به بیمارستان موسوی زنجان  گفت:
 آنهایی که در فضای مجازی در باره چنین حوادثی  از دور نگاه کرده و قضاوت میکنند کافی بود  که روی یک صندلی جلوی در نشسته و تلاش همه عوامل بیمارستان از خدمه گرفته تا پرستار و دکتر را تماشا کرده و سپس قضاوت می کردند.
 بابایی  افزود: جامعه پزشکی تافته جدا بافته نیستولی قرار گرفتن در چنین صحنه هایی تحمل بالایی را می‌خواهد  و برخی ها نباید قضاوت های دور از انصاف درباره آنها داشته باشند.
 وی با اشاره به اینکه پرستاران در همه شرایط سخت بیماری در کنار بیماران هستند گفت: آنها در واقع سلامتی خود را فدای دیگران می کنند  در حالیکه بهای این فداکاری آن ها هیچ جایی این نوشته نمی شود و قابل اندازه گیری با متر هم نیست.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.