فرماندار خواف گفت: ۳۰ مکان اضطراری برای اسکان روستاییان مناطق زلزله‌زده این شهرستان پیش‌بینی شد.

 اسکان زلزله‌زدگان در خواف در ۳۰نقطه

به گزارش قدس آنلاین، حسین سنجرانی اظهار کرد: با توجه به ادامه پس لرزه های زلزله اخیر در بخش سنگان خواف اماکن اضطراری در بخشهای مختلف این شهرستان و از جمله بخش سنگان برای اسکان مردم و روستاییان در معرض خطر در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: به دهیاریها و بخشداریهای شهرستان خواف و از جمله بخش سنگان ابلاغ شده است که از اسکان روستاییانی که منازل آنها بر اثر زمین لرزه ترک برداشته در این واحدها جلوگیری کرده و آنها را  در اماکن اضطراری اسکان دهند.

فرماندار خواف گفت: از زمان زمین لرزه ۵.۸ ریشتری در بخش سنگان خواف تاکنون ۱۹ پس لرزه در این شهرستان به وقوع پیوسته که بزرگترین آن با شدت ۴.۶ ریشتر در ساعت ۱۳.۳۳ دقیقه رخ داد.

سنجرانی افزود: ۳۰ روستای بخشهای مختلف شهرستان خواف و از جمله چاه زول، نیازآباد، بهدادین، کاریون، حسین آباد و مجد آباد به صورت کامل پالایش و ارزیابی شده اند و تاکنون تلفات جانی از این زمین لرزه گزارش نشده و بیشتر خسارتها به صورت جزئی به واحدهای مسکونی و واحدهای نگهداری دام وارد شده است. 

وی ادامه داد: پنج تیم امداد و نجات از استان خراسان رضوی به منطقه وقوع زلزله و مناطق اطراف اعزام و دو تیم از استان خراسان جنوبی هم در آمادگی کامل هستند و در صورت لزوم خدمات لازم را انجام می دهند.

منبع: ایرنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.