مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی گفت: وجود شهید سلیمانی سراسر برکت بود، اما شهادت او گره‌هایی را باز می‌کند که در زمان حضورش باز نشد، شهادت او احساسات و وجدان‌ها را بیدار کرده و ایران را خیلی زودتر از ۱۴۰۴ به قدرت اول منطقه‌ای تبدیل می‌کند.

شهادت سردار سلیمانی ایران را به قدرت اول منطقه تبدیل می کند

به گزارش قدس آنلاین، مشاور وزیر و مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی در جمع مدیران و مسؤولان اداره کل اطلاعات استان با بیان اینکه بزرگی بزرگان به این است که به دست شقی‌ترین اشقیا به شهادت برسند، گفت: شهادت قله اوج یک انسان و تنها رتبه و پله‌ای است که حاج قاسم سلیمانی به آن نرسیده بود، مقام رفیع شهادت برای بسیاری افراد دست‌نیافتنی است، اما سردار سلیمانی آن را به چنگ آورد.

وی به ستایش مالک اشتر در کلام امیر المومنین اشاره و اظهار کرد: حال امروز ما حال اصحاب علی(ع) پس از ترور مالک اشتر است.

مشاور وزیر اطلاعات با اشاره به تعامل نزدیک خود با سردار سلیمانی طی مقاطع مختلف، بیان کرد: سردار سلیمانی در دوره‌ای از بحران سوریه که حاکمیت این کشور تنها بر ۲۵ درصد خاک خود تسلط داشت، سرزنش‌های بسیاری شنید، اما ایستادگی این شهید در کنار مقام معظم رهبری، صحنه سوریه را تغییر داد، بسیاری از سر دوستی تلاش می‌کردند موضع نادرست خود را به وی القا کنند، اما او استوار می‌ایستاد.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی از خودی‌ها هم ملامت بسیار شنید، خاطرنشان کرد: همه شرایط امروز و محبوبیت سردار سلیمانی را می‌بینند، اما او در سخت‌ترین شرایط کنار مقام معظم رهبری بود، سردار سلیمانی نسبت به تصمیم خود استوار و بدون کوچکترین شک و تردید حرکت می‌کرد، او در آزادسازی داریا در سوریه با وجود مقاومت شدید تروریست‌ها و حتی ناامیدی فرماندهان سوری، وجب به وجب این منطقه فتح کرد.

مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی ادامه داد: او در عراق آمریکا را مجبور به عقب‌نشینی کرد، در فلسطین ۳ جنگ ۲۲ روزه، ۸ روزه و ۵۱ روزه اداره کرد، در سوریه با آمریکایی‌ها جنگید و گروه‌های تکفیری را شکست داد، در جنگ ۳۳ روزه لبنان کاری کرد که نظامیان اسرائیلی درون گرا شدند، سردار سلیمانی نه فقط یک نظامی بلکه یک سیاستمدار چیره دست بود و در فضای سیاسی منطقه هم تأثیرگذار بود.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا سردار سلیمانی یک اسطوره است، فتح الفتوح سرلشگر سلیمانی را فتح دل‌ها دانست و گفت: خصوصیتی که باعث شده این طور اقشار مختلف در سوگ او همراه باشند، تواضع، سادگی و زلالی اوست.

مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی در تحلیل اینکه چرا این جنایت اتفاق افتاد، به شکست‌های اخیر آمریکا اشاره و عنوان کرد: همه جریانات داخلی آمریکا اتفاق نظر دارند که باید ایران را شکست بدهند اما در بین مسؤولان آمریکایی، جان بولتون که فرد صریح‌تری است عبارتی را گفت که حرف دل همه آن‌ها بود، او گفت «امیدوارم ترور ژنرال سلیمانی، سرآغاز تغییر در نظام ایران باشد» یعنی آن‌ها پس از ترور سردار سلیمانی به سرنگونی جمهوری اسلامی می‌اندیشند که معلوم می‌شود هنوز هم در توهم به‌سر می‌برند.

وی افزود: آمریکایی‌ها با شهادت سردار سلیمانی می‌خواهند قدرت فرماندهی ایران در منطقه را به صفر برسانند، اما توجه ندارند همان‌طور که ظرفیت‌های جمهوری اسلامی در حوزه هسته‌ای در یک جا نیست، در حوزه منطقه‌ای هم در یک نقطه و یک فرد متمرکز نیست.

مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی افزود: وجود شهید سلیمانی سراسر برکت بود، اما شهادت او گره‌هایی را باز می‌کند که در زمان حضورش باز نشد، شهادت او احساسات و وجدان‌ها را بیدار کرده و ایران را خیلی زودتر از ۱۴۰۴ به قدرت اول منطقه‌ای تبدیل می‌کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.