رای الیوم در گزارشی به انتقاد از سیاست‌های متجاوزانه آمریکا در خاورمیانه علی‌الخصوص در عراق پرداخت.

آمریکا برای عراق در گذشته و حال هیچ سودی نداشته و نخواهد داشت

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، رای الیوم نوشت عراق بعد از اقدام تروریستی اخیر آمریکا چاره‌ای ندارد جز این که در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی به روسیه و چین نزدیک شود، چون آمریکا غیر از هزینه تراشی و حمایت از منافع صهیونیست‌ها و سعودی‌ها کار دیگری در عراق انجام نمی‌دهد.

روزنامه اینترنتی رای الیوم در یادداشتی آورده است: آمریکا برای عراق در گذشته و حال هیچ سودی نداشته و نخواهد داشت. در تمام جنگ‌ها و مصیبت ها، محاصره، نقض آشکار حاکمیت عراق و قرار دادن آن ذیل فصل هفتم، ادامه برخورد با آن به عنوان کشوری با حاکمیت ناقص از نظر حقوقی و میدانی، در همه این‌ها آمریکا و اسرائیل و مزدوران آن‌ها -که به معنای واقعی مزدور هستند- نقشی اساسی داشتند.

سیاست آمریکا در منطقه در قبال عراق بر اساس منافع خودش نیست بلکه بر اساس منافع صهیونیست‌هاست. ادامه تضعیف و تخریب عراق هم هدف راهبردی اسرائیل است و ترامپ امروز مجری سیاست‌های نتانیاهو است. ما هم نباید آمریکا را سرزنش کنیم بلکه سرزنش لایق کسانی است که کار خود را به آمریکا سپردند و به آن اعتماد کردند. کار سیاسی با دوست و دشمن مستلزم احتیاط و شک و هوشیاری و استفاده از درس‌های گذشته و پیگیری روند حوادث و وقایع و به دست آوردن نتیجه است. چگونه به آمریکا اعتماد می‌کنیم وقتی همه حتی ترامپ می‌دانند و می‌گویند که داعش ساخته و پرداخته آمریکاست؟

تعامل آمریکا با عراق به عنوان کشوری با حاکمیت ناقص چیز جدیدی نیست و رفتار امروز آمریکا با عراق بدتر از آن چیزی است که داعش با عراق کرد. واشنگتن بدون در نظر گرفتن نتایج اقتصادی، سیاسی و امنیتی، فرودگاه کشوری را بمباران می‌کند که میزبان نیروهای آمریکایی است. آمریکا از روی عمد به کشور، حکومت و ملت عراق توهین می‌کند. فرق بین تروریسم داعش و تروریسم اسرائیل و تروریسم ترامپ چیست؟ هر کدام عمل دیگری را تکمیل می‌کنند. در مبارزه با تروریسم موفق نخواهیم بود اگر به مبارزه نظامی با داعش بسنده کنیم. باید تدابیری برای رویارویی سیاسی و حقوقی با آمریکا اتخاذ کنیم.

قیمومیت آمریکا باید پایان بگیرد و تعارف بر سر منافع و حاکمیت عراق کنار گذاشته شود. مجلس نمایندگان باید نماینده واقعی اراده ملت و حامی صادق حاکمیت و جایگاه عراق باشد، بیانگر اراده ملت برای اخراج نیروهای آمریکایی و پایان دادن به توافق راهبردی باشد. عراق بدون حضور نیروهای آمریکایی و بین المللی امنیت و ثبات بیشتری خواهد داشت. عراق چاره‌ای جز همکاری در همه زمینه‌ها با روسیه و چین و اروپا ندارد آن هم بدون هرگونه تردید و از دست دادن وقت. باید از نقش روسیه در سوریه عبرت بگیریم که چگونه به دمشق برای مبارزه با تروریسم و حفظ کشور سوریه کمک کرد.

اقدام عراق برای شکایت از آمریکا به شورای امنیت هیچ فایده‌ای ندارد. از که به که شکایت کنیم؟  قدرت آمریکا برای دروغ پردازی و فتنه انگیزی نامحدود است. ما حتی از ادعای ترامپ برای کسب موافقت عراق در اجرای این ماموریت تروریستی تعجب نمی‌کنیم زیرا رابطه عراق با آمریکا به عنوان یک کشور یک رابطه پایاپای سیاسی و حقوقی برای آینده و کرامت و عزت عراق نیست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.