این روزها سینماگران و فیلمسازان شناخته شده در حال ساخت آثار فاخر و ارزشمندی برای تلویزیون هستند که جای خالی آنها پیش از این احساس می‌شد.

آثار فاخر مذهبی و ملی جلوی دوربین سینما و تلویزیون

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، در حالی که داوود میرباقری، کارگردان آثار دینی، مذهبی تلویزیون بعد از چند سال کلنجار با تلویزیونی‌ها، مجموعه تلویزیونی «سلمان فارسی» را جلوی دوربین برده است و جمال شورجه کارگردان متدین و بدون حاشیه سینما، ساخت سریال«حضرت موسی» را براساس فیلمنامه ای از زنده یاد فرج الله سلحشور در دست اجرا دارد، جواد افشار کارگردان شناخته تلویزیون نیز که به تازگی سریال ملی «گاندو» را از او به تماشا نشستیم، نگارش فیلمنامه «حضرت معصومه سلام الله علیه» را آغاز کرده تا در سال آتی، آن را به تهیه کنندگی مجتبی امینی برای سینما کارگردانی کند.

در همین امتداد بناست تا به همت بعضی هنرمندان حرفه ای و متعهد، زندگی و مبارزات سردار رشید ملی و قهرمان مقاومت «حاج قاسم سلیمانی» هم در سینما و تلویزیون در قالب فیلم و سریال و آثار مستند به تصویر کشیده شود. این رخدادهای مبارک در اوضاع بد و نابسامان سینمای بیمار و سیمای اسپانسرزده کشور و دوران مغفول ماندن تولید آثار فاخر و ارزشمند، بویژه تولیدات ملی و  تاریخی و مذهبی در سینما و سیما جای امید دارد.

گرچه تاکنون با عنوان فاخر و درجه یک و صرف هزینه های هنگفت فیلم ها و سریال های متعدد ساخته شده است که به جز مواردی اندک اغلب آنها به دلیل ضعف های فراوان پژوهشی و نگارشی و ساختاری به جای جاذبه، دافعه ایجاد کرده اما سه ویژگی قابل تامل سازندگان آثار مذکور مخاطبان و دوستداران آثار خوب سینمایی و تلویزیونی را امیدوار کرده است که آثار یاد شده بتوانند به درستی ساخته شده و پاسخگوی مناسب انتظار مردم و اهالی هنر و منتقدان باشند.

خوشبختانه هر سه کارگردان جزو هنرمندان باایمان، باورمند و متعهد مذهبی و دینی تلقی می شوند و این امتیاز ارزشمندی است، چراکه آثارشان می تواند از دل برآید و بر دل نشیند، درست مخالف بخشی از آثار تاریخی و مذهبی که سازندگانشان اهل ایمان و باور نبوده اند.

 امتیاز دوم، پیشینه خوب و ممتاز آثار آنها است که هرسه در زمینه تولید آثار سینمایی و تلویزیونی و از جمله دینی و مذهبی، توانا و کاربلد نشان می دهند. در واقع آنها دارای دانش و تجربه و اعتبار لازم برای تولیدات خود هستند.

سومین ویژگی کارگردان های یاد شده خوشنامی آنهاست که ایشان را در ردیف اندک کارگردان های هنرمند و مردمی قرار می دهد. امید که آثار این هنرمندان و فیلم زندگی و دلاوری های حاج قاسم، تماشایی و ماندگار باشند و زمینه را برای تولید و ارایه فیلم فاخر«کوروش کبیر» و سریال عظیم «پوریای ولی» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی در سینما و سیما فراهم آورند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.