رضا رویگری در واکنش به تهدیدهای رییس جمهور آمریکا مبنی بر حمله به مراکز فرهنگی ایران گفت: ترامپ سال هاست که از این حرف ها می زند و کسی او را جدی نخواهد گرفت. او از این جنس حرف های مفت و بی ربط زیاد می زند! مگر می تواند چنین کاری بکند؟

وطن‌پرستی حاج قاسم برکسی پوشیده نیست/ سینما به قهرمان ملی نیاز دارد

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، رضا رویگری بازیگر قدیمی‌ سینما و تلویزیون در واکنش به تهدیدهای رییس جمهور آمریکا مبنی بر حمله به مراکز فرهنگی ایران گفت: ترامپ سال‌هاست که از این حرف‌ها می‌زند و کسی او را جدی نخواهد گرفت. او از این جنس حرف‌های مفت و بی ربط زیاد می‌زند! مگر می‌تواند چنین کاری بکند؟

وی در ادامه افزود: همانطور که بسیاری به این مسئله اشاره کردند حمله به مراکز و نقاط فرهنگی عین جنایت است. مراکز فرهنگی، تمدنی و تاریخی متعلق به همه بشریت است و فقط به یک کشور تعلق ندارد لذا او هرگز نمی‌تواند دست به چنین کاری بزند. در واقع او با این حرفی که زده گور خودش را کنده است و با این کار همه دنیا به او اعتراض کرده اند و واکنش نشان داده اند و این فقط ما نیستیم که اعتراض کردیم. او هم جرأت چنین کاری را ندارد و فکر نمی‌کنم دست به چنین کاری بزند.

بازیگر «مختارنامه» در ادامه با اشاره به استقبال پرشور مردم از مراسم تشییع سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: خیلی حیف شد که ایشان را از دست دادیم و افراد زیادی مانند سردار نداریم و وی بی همتا بود و رفتنش همه ملت ایران را غمگین و ناراحت کرد. فردی که بسیار کارآمد بود و با تلاشی وصف ناپذیر برای حفظ ایران از جان خود مایه گذاشت.

خدمات‌ سردار سلیمانی به میهن بر کسی پوشیده نیست

رویگری درباره راز محبوبیت سردارسلیمانی عنوان کرد: ایشان خدمت‌های بسیاری به سرزمین ایران کرده بود و وطن پرستی اش بر کسی پوشیده نبود و مردم این موضوع را به خوبی فهمیده اند.

این بازیگر که خواننده یکی از سرودهای ماندگار دوران انقلاب است در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد صدا و سیما در پخش سرودهای حماسی و انقلابی اظهار کرد: این اتفاق بسیار ناگهانی رخ داد و فرصتی نبود که صدا و سیما برای آن برنامه‌ریزی کند یا پیش‌بینی داشته باشد در غیر این صورت حتما سرودهایی در شأن ایشان ساخته می‌شد که فکر می‌کنم چنین کاری در برنامه‌هایشان باشد. در هرصورت باید برای این کار پیشنهاددهنده‌ای باشد، بودجه‌ای برایش در نظر گرفته شود و شعری سروده شود و خواننده‌ای هم بخواند.

این بازیگر در ادامه به ضرورت قهرمان سازی در سینما با بهره گیری از ما به ازای بیرونی شخصیت‌های ملی و قهرمان عنوان کرد: اتفاقاً یک بار در یکی از مصاحبه‌هایم از من سؤال شد که چرا در بسیاری از فیلم‌ها بازی نمی‌کنم و پاسخم این بود که این فیلم‌ها قهرمان ندارند. در حالی که مردم دوست دارند و طالب این هستند که قهرمان داشته باشند، چه در زندگی اجتماعی و فضای جامعه و چه بازتاب آن در فیلم‌های سینمایی.

تصویری از سردار در یک فیلم سینمایی

رویگری تأکید کرد: البته ابراهیم حاتمی‌کیا با فیلم «بادیگارد» تصویری از از سردار سلیمانی را به سینما آورد و اگر خیلی مستقیم به ایشان پرداخته نشد به دلیل فروتنی و تواضع شخص سردار سلیمانی بوده است.

وی در پایان تأکید کرد: این که فیلمسازان چقدر به سمت تولید فیلم‌هایی با رویکرد قهرمان پروری می‌روند بستگی به این دارد که چقدر به این نگاه و موضوعات علاقمند باشند. به طور کلی ما در سینمایمان چندان در مورد قهرمان‌های ملی و میهنی کار نکردیم، در حالی که مخاطب به قهرمان بسیار علاقه دارد و اساساً خود سینما هم به قهرمان نیاز است. شما این مسئله را در مراسم تشییع هم به خوبی می‌بینید. مردم به سردار سلیمانی به عنوان یک قهرمان ملی و میهنی نگاه کردند و تا این حد به استقبال او شتافتند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.