۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 688241

از همان ساعت نحسی که صدا و تصویرش قدم به دنیای رسانه‌ها گذاشت و از «خبررسانی آزاد» چتر سیاهی ساخت برای «خبرسازی دشمنانه»؛ تنها و تنها، در تعقیب یک هدف شوم و ناجوانمردانه بود، نه چیز دیگر یا واقعیت دیگر. «صدای دشمن تاریخی» ایران‌زمین به این شکل آغاز شد و هنوز هم به جادوگری رسانه‌ای خودش ادامه می‌دهد.

سینا واحد/

از همان ساعت نحسی که صدا و تصویرش قدم به دنیای رسانه‌ها گذاشت و از «خبررسانی آزاد» چتر سیاهی ساخت برای «خبرسازی دشمنانه»؛ تنها و تنها، در تعقیب یک هدف شوم و ناجوانمردانه بود، نه چیز دیگر یا واقعیت دیگر. «صدای دشمن تاریخی» ایران‌زمین به این شکل آغاز شد و هنوز هم به جادوگری رسانه‌ای خودش ادامه می‌دهد.

هدف این نهاد خبری و رسانه‌ای «لندن بنیاد»، یک حقیقت بیشتر نیست و آن، ویرانگری جامعه‌ ایرانی و نظام عاطفی - دینی مردم ایران‌زمین است. این خط ویرانگری، در خبر، تفسیر و گزارش‌های مفهومی و برنامه‌سازی‌های مستند، دائم در تکاپو است و به گونه‌ای آشکار می‌کوشد تا با تحقیر و کوچک‌انگاری ارزش‌های ایمانی و رفتارهای مؤمنانه، حفره‌های تضادآفرین در دامنه‌ وسیع افکار عمومی و نیز نظام عاطفی- مذهبی جامعه‌ ایرانی ایجاد کند و با گسترش این تضاد، افکار عمومی را از حمایت ارزش‌های ایمانی و دینی دور سازد تا بتواند به اقتدار ملی اندیشه ولایت، آسیب برساند.

«B.B.C» یک هدف دوگانه را با قاطعیت دائم، تعقیب می‌کند و تقسیم‌بندی خبر، تفسیر و حتی پخش موسیقی و سریال سینمایی را با این هدف رسانه‌ای تنظیم می‌کند و سپس به طبقه‌بندی خبر و... می‌پردازد.

بله، «B.B.C» دشمن اسلام و مدافعان دین است و در همه این سال‌ها و روزها، همیشه کوشیده است به اسلام و روحانیت آسیب بزند و از این رو دشمن ارزش‌های ایمانی مردم ایران شده و برای درهم شکستن سازه‌های ایمانی جامعه، استراتژی رسانه‌ای «شلیک در تاریکی» را به کار گرفته است. این «استراتژی»، عبارت است از استفاده و بهره‌وری درجه یک از پخش اخبار مه‌آلوده و لبریز از سؤال و ابهام. اخباری از این دست پس از انتشار به بی‌بی‌سی امکان می‌دهد که بتواند برای تبیین و روشنگری در پیرامون خبر، از کارشناسان و مفسران دعوت به‌عمل آورده و درباره‌ یک

خبر سه دقیقه‌ای، ۳۰۰ دقیقه حرف و تحلیل به شنونده ارسال کند و گوش و چشم و ذهن او را، در محاصره کامل کلمات تفسیری قرار دهد و «خبر» آن گونه فهمیده یا برداشت شود که رسانه بی‌بی‌سی می‌خواهد.

روش «شلیک در تاریکی» همیشه در حوادث دامنه‌دار و پر سروصدا، ریلی است که رسانه «B.B.C» پهن می‌کند، تا بتواند با حرکت ابهام آفرینانه‌ خبری و خبرسازی و نیز- بازآفرینی خبر- به گونه‌ای پیشروی کند که نقشه کشیده است و می‌خواهد مخاطب را به آن نقطه که جایگاه بی‌اعتمادی به رسانه‌های ایرانی است، سوق دهد و به مشتریانش بگوید: همیشه در «B.B.C» آزادی خبر و خبررسانی حکمفرماست؛ در صورتی که همیشه «دیکتاتوری خبر و خبررسانی» در «B.B.C» تمامی قاعده کار و فعالیت را شکل می‌دهد و فقط نقش نمایش خبررسانی آزادانه  را در صحنه رادیو و تلویزیون بازی می‌کند.

آنچه که اهل سیاست، رسانه، روزنامه و همه‌ آنانی که کارشان و فعالیتشان به رسانه ارتباط پیدا می‌کند، باید نیک بدانند، این است که «B.B.C» دشمن رسانه‌ای ایران‌زمین است و جز «تحریف»، «تحقیر» و «تکذیب» همه حقایق، فضائل و دستاوردهای ملت بزرگ ایران و اندیشه شکوهمند تاریخی ولایت، هیچ وظیفه‌ای ندارد و حلقه‌ هیچ تکلیفی را بر گردن خویش نیاویخته است.   «B.B.C» تنها یک وظیفه را برای خود تعریف کرده و یک «هدف» را تعقیب می‌کند: در آتش انداختن «ایمان» مردم و ایران مقتدر و ایجاد «گسست در ذهنیت جامعه‌ ایرانی».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.