بسیجیان حوزه یک مسلم نیازمندان شهر را فراموش نکردند و در آستانه ایام فاطمیه، به نیت حضرت مادر تصمیم گرفتند تا «الجار ثم الدار» را آویزه گوش کنند و دست سرد همسایه‌های بی‌خانمان خود را به گرمی بفشارند و با ظرفی عدسی شب سرد زمستان را برای آن‌ها قابل تحمل‌تر کنند.

توزیع غذای گرم در شب‌های سرد مشهدالرضا میان زباله‌گردها

به گزارش قدس آنلاین، چند روزی است هوای شهر علی ابن موسی الرضا(ع) سرمای سختی را شاهد است طوری که شب‌ها حتی فکر بیرون ماندن هم لرزه بر اندام آدمی می‌نهد.

در این شب‌ها درست زمانی که شهر خاموش می‌شود و رفت و آمد مردم پایان می‌یابد، افرادی هستند که در این شب‌های سرد نه سقفی برای خوابیدن دارند و نه غذایی برای خوردن اما بسیجیان حوزه یک مسلم این افراد را فراموش نکردند و در آستانه ایام فاطمیه، به نیت حضرت مادر تصمیم گرفتند تا «الجار ثم الدار» را آویزه گوش کنند و دست سرد همسایه‌های بی‌خانمان خود را به‌گرمی بفشارند و با ظرفی عدسی شب سرد زمستان را برای آن‌ها قابل تحمل‌تر کنند.

یکی از مسؤولان حوزه مقاومت بسیج یک مسلم، با اشاره به اینکه در حاشیه شهر و شهرک شهید رجایی بیشتر افراد محروم هستند، گفت: ما تصمیم گرفتیم در طرحی به نام «الجار ثم الدار» که سخنی از حضرت زهرا(س) است به همسایگان خود در این شهرک کمک کنیم.

وی افزود: با توجه به نزدیکی به ایام فاطمیه و سرد شدن هوا در مشهد، چون بنا داشتیم این طرح را اجرایی کنیم، طی آن به توزیع غذای گرم برای مردم می‌پردازیم.

این فعال بسیجی یادآور شد: ما تصمیم گرفتیم به توزیع غذای گرم میان مستمندان بپردازیم به همین دلیل نیاز به بودجه و تأمین هزینه داشتیم که با فراخوان میان خیران، افرادی برای تأمین هزینه به ما کمک کردند و بنا داریم تا زمانی که این خیران به ما کمک می‌کنند، این طرح را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه در این طرح ما به‌دنبال افراد نیازمند هستیم، خاطرنشان کرد: ما در این طرح که تاکنون ۴ شب از آن سپری شده است، به طبخ عدسی می‌پردازیم و سپس به میان مردم می‌رویم و این غذای گرم را میان کارتن خواب‌ها، زباله‌گردها و افراد مستمند و نیازمند ساکن در شهرک شهید رجایی و شهرک رضوی که در همسایگی ما هستند، توزیع می‌کنیم.

این فعال بسیجی افزود: در این مدت، هر شب در میان حدود ۳۰۰ نفر توزیع غذای گرم داشتیم و امیدوارم بتوانیم در این شب‌های سرد، به هم‌نوعان خود کمک کنیم.

منبع:فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.