مشاور ارشد امور روسیه در شورای امنیت ملی کاخ سفید از سمت خود کناره‌گیری کرد درحالی که تنها سه ماه از زمان انتصابش گذشته بود.

استعفای یکی دیگر از مشاوران ارشد ترامپ از کاخ سفید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از هیل، اندرو پیک، رئیس امور اروپا و روسیه در شورای امنیت ملی کاخ سفید، سه ماه پس از انتصابش استعفا کرد.

در گزارشی که بلومبرگ عصر روز شنبه به وقت محلی منتشر کرد، پیک درحالی که توسط تیم اسکورت کاخ سفید به بیرون هدایت می‌شده، محل کار خود را ترک کرد.

پایگاه خبری اکسیوس اوایل روز شنبه گزارش کرد که پیک به واسطه تحقیقات امنیتی بطور موقت به مرخصی اجباری فرستاده شده است.

پیک جایگزین تیم موریسون شده بود که در آخرین ماه‌های سال 2019 میلادی از سمت خود کناره‌گیری کرد.

برخی منابع گفتند قرار است پیک هم مانند تیم موریسون و فیونا هیل، دو مشاور پیشین و مستعفی ترامپ که همین سمت را داشتند، در جلسه کنگره درباره استیضاح رئیس جمهور آمریکا شهادت دهد.

بر اساس گزارش هیل، اندرو پیک سومین مشاور ترامپ است که در کمتر از یکسال از سمت خود کناره‌گیری کرده است. او در ماه نوامبر سال 2019 بعنوان مدیر ارشد امور روسیه و اروپا شورای امنیت ملی کاخ سفید منصوب شده بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ترامپ به طور پیوسته در تلاش است تا مشاوران امنیت ملی کاخ سفید را با طرز فکر خود همسو کند، به همین جهت در طی سه سال دوره ریاست‌ جمهوری خود بارها تغییرات زیادی در شورای امنیت ملی کاخ سفید بوجود آورده است.

در پرونده رسوایی اوکراین‌ گیت که سال 2019 به استیضاح ترامپ منجر شد، پست مدیریت امور روسیه و اروپا شورای امنیت ملی کاخ سفید و افرادی که در این پست قرار گرفته‌اند نقش موثری داشته‌اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.