رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی درگز گفت: با توجه به گستردگی جمعیت در این شهرستان و روستاهای متعدد و نیز دسترسی آسان بانوان خانه‌دار و سالمندان به کتاب و همچنین توسعه فرهنگ کتابخوانی، راه‌اندازی کتابخانه سیار در این شهرستان یک نیاز به شمار می‌رود.

توسعه کتابخوانی در درگز نیازمند راه‌اندازی کتابخانه سیار است

به گزارش قدس آنلاین، اصغر حسین‌زاده اظهار کرد: با وجود اینکه این امر یک ضرورت محسوب می‌شود اما تاکنون بودجه کافی برای به کارگیری یک دستگاه خودرو و تجهیزات از هیچ منبعی تامین نشده است.

وی با اشاره به پرداخت نیم درصد شهرداری‌ها افزود: اگر مبالغ موردنظر به موقع پرداخت شوند، بخشی از مشکلات رفع می‌گردد؛ این نهاد فرهنگی به علت کمبود بودجه قدرت اقدامات فرهنگی مناسب را ندارد.

حسین‌زاده بیان کرد: اکنون تنها یک کتابخانه روستایی نیمه تمام با ۴۰ درصد رشد فیزیکی در حال احداث است که به بنیاد مسکن سپرده شده است و دیگر روستاهای این شهرستان از نعمت کتابخانه بی‌بهره هستند.

وی با اعلام اینکه درحال حاضر پنج کتابخانه نهادی شامل ۲ کتابخانه در شهر درگز و سه کتابخانه دیگر در بخش‌های نوخندان، لطف‌آباد و چاپشلو فعال است، مطرح کرد: سه هزار و ۵۰۰ نفر عضو فعال در این کتابخانه‌ها از ۸۰ هزار جلد کتاب استفاده می‌کنند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی درگز افزود: کتاب‌هایی با موضوعات روانشناسی و علمی در کتابخانه‌های عمومی درگز کمتر به چشم می‌خورد و در مقابل موضوعات دینی، ادبیات و تاریخی بیشترین نسخه‌های موجود را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان این موضوع که همه کتابخانه‌های درگز یک بخش کودک دارند، گفت: حدود ۵۰ درصد اعضای کتابخانه‌های این شهرستان را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند و میزان استقبال بانوان در ۵۰ درصد دیگر بیشتر به چشم می‌خورد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.