۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
کد خبر: 689417

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه خواندن جعبه سیاه جزو لاینفک اجزای بررسی سانحه هوایی است، گفت: مسئول بررسی سانحه هواپیمای خطوط هوایی اوکراین سازمان هواپیمایی کشوری است و آماده‌سازی سخت‌افزار و نرم‌افزار انجام این کار در حال انجام است.

جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی در ایران خوانده می‌شود

قدس آنلاین: محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی  در حاشیه جلسه امروز  هیات دولت درباره مذاکرات اخیر خود با مقامات اوکراین در سفر به کی‌یفیا اشاره به اینکه  در این سفر،  حامل پیام تسلیت رئیس جمهور  به دولت و ملت اوکراین بوده است، گفت: با رئیس جمهور، بخشی از کابینه، وزرای خارجه و حمل و نقل اوکراین دیدار داشتم و آنها هم از همراهی ایران تشکر کردند.

وی افزود: در این سفر تاکید شد که روند بررسی سانحه به صورت مشارکتی و طبق مقررات مربوط به سوانح انجام و نتایج نهایی آن نیز اطلاع رسانی شود. 

وی در مورد اینکه چه کسی مسئول بررسی جعبه سیاه هواپیما است، با تاکید بر اینکه  خواندن جعبه سیاه جزو لاینفک اجزای بررسی سانحه است و سانحه هواپیمای اوکراینی هم در ایران رخ داده است، گفت: مسئول بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری است و این کار در دست بررسی است و آماده سازی سخت افزار و نرم افزار آن در حال انجام است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: یک هیات بررسی سانحه برای بازبینی مدارک هواپیما به اوکراین سفر کرده است، بعد از بازگشت این هیات تیم مشترکی با اوکراین و تمامی اعضایی که طبق قوانین باید در بررسی سانحه شرکت کنند تشکیل می‌شود. 

وی افزود: مردم عزیز ما بدانند از لحظات اول حادثه، سازمان هواپیمایی کشوری با همکاری شرکت بوئینگ و طرف اوکراینی و همه طرف‌هایی که باید در این بررسی حضور داشته باشند ارتباط برقرار کرده و نمایندگان آنها در روند بررسی سانحه حضور دارند و جعبه سیاه به عنوان یکی از آیتم‌های مهم سانحه باید در داخل کشور باشد. اگر تیم بررسی در بازگشایی اطلاعات این سانحه به مشکل برخورد کند، آن زمان تصمیم می‌گیرند چگونه از طرف‌های دیگر برای استخراج اطلاعات کمک بگیرند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.