اصفهان-معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت:امسال در ایام دهه فجر هزار و ۸۲۶ طرح با اعتبار دو هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

۱۸۰۰طرح در  اصفهان به بهره برداری می‌رسد

به گزار ش خبرنگارقدس انلاین حجت اله غلامی  پیش ازظهر دوشنبه  درنشست خبری در جمع خبرنگاران  با اشاره به تامین اعتبار بودجه سال ۹۸ از محل ملی، استانی و اعتبارات متوازن که برای استان پیش بینی شده است، تصریح کرد: در سال جاری بالغ بر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل عوارض آلاینده ها و ارزش افزوده مالیات به شهرداری های استان اصفهان برای اجرا پروژه ها به صورت نقدی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه پروژه های آبی سد کوهرنگ۳، تونل بهشت آباد از محل اعتبارات ویژه هزینه می شود، اضافه کرد: اعتبار ۴۸۰ میلیارد تومان برای پیشرفت طرح سد کوهرنگ ۳ تخصیص یافته است که احداث این سد از محل تبصره ۵۶ استفاده شده است که برای خرید اراضی سطح زیر آب، ۳۰۰ میلیارد تومان و برای احداث تونل ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است که ۲۳ کیلومتر از تونل به پایان رسیده است و ۱۵ درصد پیشرفت داشته که این تونل آب را از سد زاینده رود منتقل کند و امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ آبگیری شود.  

غلامی با اشاره به مشوق های بودجه در کنار اعتبارات تخصیصی با عنوان تبصره های بودجه گفت: عمده ترین استفاده از مشوق های بودجه سال جاری تبصره ۱۹ است که مشارکت بخش خصوصی را در پروژه های عمرانی است که در پروژه های آب و فاضلاب وتصفیه خانه پساب و آب و کشاورزی و بخش گردشگری و ورزش و جوانان به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه قطار سریع السیر اصفهان تهران به عنوان نخستین تکنولوژی در سیستم ریلی کشور فعال شده است، ابراز داشت: قرارداد این قطار سریع السیر با قرارداد شرکت CREC چینی منعقد شده است و در دو مرحله با اعتبار ۵.۶ میلیارد یوان و در مرحله دوم ۶ میلیارد یوان از فاینانس پیش بینی شده این شرکت خارجی بهره گرفته شده است و پروژه در شش موقعیت ویژه از اصفهان تا قم با ۶ پیمانکار متخصص مراحل زیرساخت آن در حال انجام است که به این قطار با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت به عنوان نخستین قطار سریع السیر کشور خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اعلام اینکه تا پایان امسال قطعه اول و دوم آزادراه کنار گذر شرقی افتتاح خواهد شد، ادامه داد: این ابرپروژه پس از سالها همزمان با سفر ریاست جمهوری افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه آزادراه کنار گذر شرقی با ۷۰ درصد مشارکت بخش خصوصی در حال پیشرفت است، عنوان کرد: با جذب پیمانکار برای قطعه چهارم می توان کریدور شیراز-اصفهان-تهران را تکمیل کرد و در دو سال آینده افتتاح خواهد شد.

وی افزود: ادامه خط دو مترو اصفهان هم با احداث قطار حومه ای خمینی شهر در حال رایزنی برای توافق های اولیه است که خط دو مترو اصفهان تا خمینی شهر امتداد یابد.

غلامی با اعلام اینکه مترو اصفهان تا پایان امسال به بهره برداری برسد، گفت: امتداد این خط به شهر جدید مجلسی ختم می شود.

وی با اعلام اینکه پروژه های عمرانی در ایام مبارک دهه فجر توسط سه وزیر و استاندار و معاونان افتتاح خواهد شد، اظهار داشت: هزار و ۸۲۶ پروژه با اعتبار بالغ بر دوهزار ۳۷۵ میلیارد تومان در این ایام افتتاح می شود که ۲۵۲ طرح به پروژه های ملی- استانی با اعتبار ۳۶۹ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.