قیمت اونس طلا در ابتدای هفته قیمت آن ١۵٧٢ دلار بوده و تا ١۵٨٢ دلار نوسان داشت اما قیمت آن در امروز (جمعه) مجددا به حالت اولیه خود در ابتدای هفته بازگشته و ١۵٧١ دلار قیمت دارد.

تقاضای اضافه و کاذبی در بازار طلا نداشتیم

به گزارش قدس آنلاین، محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تغییرات قیمت انس جهانی در طول یک هفته بدین صورت بوده است که در ابتدای هفته قیمت آن ١۵٧٢ دلار بوده و تا ١۵٨٢ دلار نوسان داشت اما قیمت آن در امروز (جمعه) مجددا به حالت اولیه خود در ابتدای هفته بازگشته و ١۵٧١ دلار قیمت دارد. این درحالی است که  در بازار داخلی، قیمت سکه در روز شنبه با چهار میلیون و ٩٠۵ هزار تومان شروع شد و تا امروز به پنج میلیون و ۵٠ هزار تومان رسیده و ١۵٠ هزار تومان در طول هفته گذشته افزایش قیمت داشته است. تنها عامل افزایش قیمت سکه، افزایش قیمت ارز بوده است.

نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: به عبارتی در  هفته گذشته قیمت ارز رشد صعودی داشته که باعث شده قیمت سکه و طلا نیز تحت تأثیر آن، افزایشی باشد. این درحالی است که بازار داخلی کشور در حالت رکود قرار داشته و معاملات و سطح آن به دلیل ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیهم) به پایین‌ترین حالت خود رسیده‌ و سبب کاهش تقاضا و کاهش داد و ستدها شده‌ است؛ بنابراین تقاضای اضافه و کاذبی در بازار وجود نداشته که سبب افزایش قیمت‌ها شود و این افزایش قیمت سکه و طلا تنها ناشی از افزایش قیمت ارز بوده است.

وی اعلام کرد: در ابتدای هفته قیمت هر گرم طلای ١٨ عیار، حدود ۵٠٠ هزار تومان بوده و در پایان هفته با ١۵ هزار تومان افزایش به ۵١۵ هزار تومان رسیده است. سکه‌های یک گرمی تغییر خاصی نداشته است و در  ابتدای هفته  ٩٣٠ هزار تومان بوده و تا پایان هفته نیز همان ۵٣٠ هزار تومان باقی مانده است. همچنین نیم سکه نیز از ٢ میلیون و ۴٧٠ هزار تومان به ٢ میلیون و ۵۶٠ هزار تومان رسیده و ربع سکه نیز حدود ٧٠ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.