به مناسبت ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی اتاق بازی و یادگیری با عنوان «سرزمین بتا» دردبستان پسرانه امام رضا(ع) واحد ۲ و ۱۶ افتتاح شد.

افتتاح «سرزمین بتا» در یک دبستان مشهد

حسین پورحسین/

به مناسبت ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی اتاق بازی و یادگیری با عنوان «سرزمین بتا» در دبستان پسرانه امام رضا(ع) واحد ۲ و ۱۶ افتتاح شد.

«سرزمین بتا» یا همان بازی، تفکر و آموزش با هدف تعمیق یادگیری از طریق بازی، یکی از نحوه‌های آموزشی به شمار می‌آید.

حسین باغگلی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی در این زمینه عنوان کرد: ما باید در آموزش تولیدکننده یک مدل باشیم، چراکه دوران کودکی تجربه‌اندوزی و یادگیری است و یادگیری باید همراه با لذت باشد و این یک ضرورت برای ایجاد موقعیتی برای آموزش در جامعه به شمار می‌آید.

وی افزود: «بتا» قابل تجربه کردن است و امروز خلاقیت معلمان و مربیانی که قدرت تولید ضروریت‌ها و موقعیت‌های جدید یادگیری را فراهم می‌کنند، بسیار سازنده است که امروز توانستم در این محیط دانش‌آموزی آن را تجربه کنم.

خوش‌باف، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه ۴ مشهد هم در این مراسم گفت: یادگیری باید توأم با تفکر و لذت انجام شود و این نحوه بازی و یادگیری تعمق بخشیدن به تفکر است که اکنون این تجربه را در واحد ۲ و ۱۶ دبستان امام رضا(ع) مشاهده می‌کنیم.

محمود پورسرابی با حضور در جمع اعضای انجمن اولیا و مربیان دبستان امام رضا(ع) واحد ۲ و ۱۶، گفت: تعمیق مفهوم علمی تربیتی در محیط‌های یادگیری برای ما بسیار مفید بود و امیدوارم که این روش بازی تفکر و آموزش به عنوان یک تجربه در امر آموزش کارساز باشد.

مدیر دبستان امام رضا(ع) واحد ۲ و ۱۶ در حاشیه این مراسم به قدس گفت: در راستای عملیاتی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و با عنایت به زیرنظام تأمین فضای تجهیزات و فناوری، سرزمین بتا «اتاق بازی، تفکر و آموزش» با هدف تعمیق یادگیری پایدار و شاداب‌سازی محیط یادگیری اتاق بازی و یادگیری و تفکر آموزشی تشکیل شد.

حسن فصیحی با اشاره به اینکه با اجرای طرح بازی و یادگیری عملاً شاهد تحول همراه با خلاقیت دانش‌آموزان با ویژگی برون‌رفت از نحوه تدریس از حالت خشک و بی‌روح خواهیم بود، افزود: اگر بخواهیم انسان‌های امیدوار و توانمند داشته باشیم باید راهکاری برای ارائه خلاقیت و تفکر در دانش‌آموزان پیدا کنیم تا آن‌ها در محیطی شاد یادگیری و بازی را با هم تجربه کنند. باید سند تحول بنیادین را به معنای واقعی آن در کف مدرسه به اجرا درآوریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.