کارشناس مباحث اجتماعی و تربیتی، رعایت ارزش های اخلاقی در چارچوب دین را مایه استحکام بنیان خانواده عنوان کرد.

رعایت ارزش‌های اخلاقی عامل استحکام بنیان خانواده

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی در جلسه «صالحین» که به همت حوزه بسیج آستان قدس رضوی برگزار شد، با اشاره به سالروز ولادت حضرت زهرا(س)  بر تکریم زنان در محیط خانواده تاکید کرد.
وی توجه به محسنات و خوبی‌های افراد خانواده را از جمله ارزش‌هایی که به خصوص همسران باید در قبال یکدیگر رعایت کنند، عنوان کرد و گفت: نگاه مثبت داشتن در زندگی باعث سایه افکندن خوبی‌ها بر بدی‌ها می‌شود و این امر زمینه ساز ایجاد یک خانواده آرام و شاد خواهد بود.
این مدرس دانشگاه، در خصوص جلوگیری و رفع بداخلاقی در زندگی زوجین تصریح کرد: زمان بداخلاقی هریک از زوجین، زوج دیگر باید با آگاهی و ایثار گذشت کند و جلوی پرخاشگری را بگیرد.
وی، خانواده را هسته مرکزی جامعه دانست و افزود: انسان برای تحکیم بنیان خانواده باید از اخلاق خوب بهره‌مند باشد.
حسینی قمی تصریح کرد: غرور مرد نباید مانع از ابراز عشق و علاقه به همسرش شود، یا در طول زمان مشکلات زندگی و گاه مشاجرات و درگیری ها، باعث ترک ابراز عشق و علاقه شود، بلکه باید همواره و در همه حالات زندگی طوری رفتار کند که فضای عاطفی از بین نرود و جایی برای گفتن جملات محبت آمیز و البته صادقانه بماند.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به نقش زن در مدیریت خانواده اشاره داشت و به کارگیری اصول و شیوه‌های مدیریت اسلامی در امور خانواده را زمینه ساز یک زندگی موفق با مدیریت اسلامی عنوان کرد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.