رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص بودجه سال ۹۹ شهرداری گفت: در حوزه‌هایی که خدمات به شهروندان داده می‌شود، مانند حمل‌ونقل عمومی نگاه افزایشی در بودجه سال ۹۹ وجود ندارد و یا حداقل، افزایش ۱۰ درصدی است.

افزایش بهای حوزه‌های خدماتی در بودجه ۹۹ شهرداری بسیار کم است

به گزارش قدس آنلاین، بتول گندمی در خصوص بودجه سال ۹۹ شهرداری مشهد اظهار کرد: نسبت به اصلاح بودجه سال ۹۸ در بودجه سال ۹۹  یک کاهشی خواهیم داشت. اعتبارات حوزه عمرانی هنوز هم بیشترین سهم را در بودجه دارد که بیش از ۷۳ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش‌های اعتبارات هزینه‌ای باتوجه به اینکه حجم و وسعت کار افزایش پیدا کرده، رشد اعتبارات هزینه‌ای را در بودجه سال ۹۹ داشته‌ایم، اما نگاه شورا در بررسی‌ها انقباضی است و قطعا کاهش‌هایی در اعتبارات هزینه‌ای خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد، تاکید کرد: شورا در اصلاح فرآیندها، کاهش، فعالیت‌های موازی و جلوگیری از اتلاف منابع، همچنان مصمم است. اتفاقات خوبی در این بخش رخ داده  که امیدواریم بخش زیاد این ثمرات را در بودجه سال ۹۹ ببینیم.

گندمی افزود: پیش‌بینی ما این است که برای بسیاری از پروژه‌های عمرانی، باید اعتبارات کامل  بگذاریم تا در سال ۹۹ به مرحله بهره‌برداری برسد.

وی در رابطه با بودجه پیشنهادی شهرداری، عنوان کرد: آلبوم بودجه پیشنهادی به شورا ارائه شده و شورا در حال بررسی آن است. این بررسی براساس برنامه مصوب خود شورا است. این بررسی به این صورت است که آیا بودجه براساس برنامه مصوب شوراست و اینکه آیا براساس برنامه می‌تواند تحقق شاخص‌ها و پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشد یا خیر؟.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه «پیش‌بینی می‌کنیم که بررسی بودجه تا ۲۰ اسفندماه به اتمام رسیده، به شورا بیاد و تصویب شود»، بیان کرد: در زمان ارائه بودجه، ما سهم هرکدام از خدمات و فعالیت‌ها را در بودجه اعلام و مشخص خواهیم کرد.

گندمی ادامه داد: در حوزه‌هایی که خدمات به شهروندان داده می‌شود، مانند حمل‌ونقل عمومی نگاه افزایشی در بودجه سال ۹۹ وجود ندارد یا حداقل، افزایش ۱۰ درصدی است. افزایش بها در حوزه خدمات به شهروندان را در بودجه سال آینده بسیار کم دیده‌ایم.

وی با بیان اینکه «بخش یارانه‌ای که شهرداری باید پیش‌بینی کند، متورم خواهد بود»، تصریح کرد: ما یارانه زیادی را به حوزه حمل‌ونقل، بلیط اتوبوس، مترو  و... می‌دهیم. این بخش در بودجه سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ رشد بیشتری دارد. به این صورت که سهم شهرداری بیشتر و سهم شهروندان کمتر شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص تحقق بودجه سال ۹۸، اظهار کرد: تحقق بودجه سال ۹۸ تقریبا به طور کامل صورت گرفته است. پیش‌بینی ما این است که باز هم مانند سال ۹۷  بیش از ۱۰۰ درصد تحقق بودجه داشته باشیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.