طبق زمانبندی قبلی قرار بود شیخ دیاباته پس از بازی با الاهلی در ایران حضور یابد و به تمرین با استقلال بپردازد. دیاباته رفته بود تا تجدید قوا کند و پس از دیدار با خانواده‌اش با حالت روحی مناسب‌تری درتمرینات حاضر شود اما حالا صحبت از تداوم غیبت او در تمرینات استقلال است.

«دیاباته» در دسترس نیست!

حمیدرضاعرب/

طبق زمانبندی قبلی قرار بود شیخ دیاباته پس از بازی با الاهلی در ایران حضور یابد و به تمرین با استقلال بپردازد. دیاباته رفته بود تا تجدید قوا کند و پس از دیدار با خانواده‌اش با حالت روحی مناسب‌تری درتمرینات حاضر شود اما حالا صحبت از تداوم غیبت او در تمرینات استقلال است. اسماعیل خلیل‌زاده، سرپرست موقت باشگاه استقلال در تازه‌ترین نطق خود مدعی شده این بازیکن تا 10 روز دیگر به ایران باز می‌گردد که این به معنای خلف وعده بازیکن فرانسوی استقلال است.

گفته می‌شود دیاباته قصد دارد مراحل درمان خود را زیر نظر پزشکان فرانسوی دنبال کند. حتی صحبت از حضور او در کلینیک یکی از باشگاه‌های فرانسوی است که البته باشگاه استقلال هیچ یک از خبرها را تأیید نکرده اما وقتی بازیکنی با آن وضعیت مصدومیت ایران را به مقصد کشورش ترک می‌کند این بدان معناست که نمی‌خواهد مراحل درمان را در ایران طی کند! در این شرایط تیم پزشکی استقلال نیز سکوت اختیار کرده و صحبتی درباره رفتار دیاباته ندارد.

*بی‌اطلاعی پزشکان آبی

 طبق قوانین بازیکنان باید زیر نظر پزشکان باشگاه‌های خود به مداوا بپردازند تا پزشکان باشگاه دقیقاً درجریان وضعیت سلامت آن بازیکن قرار بگیرند اما کاری که دیاباته کرده موجب بی‌اطلاعی کامل پزشکان و مربیان باشگاه استقلال از وضعیت جسمانی این بازیکن خواهد شد ودیاباته اگر مصدومیت جدی‌تری داشته باشد باشگاه استقلال و عواملش هرگز درجریان آن قرار نخواهند گرفت. البته این بدبینانه‌ترین حالت ممکن است اما درخوشبینانه ترین شکل ممکن نیز شخصیت حرفه‌ای پزشکان باشگاه استقلال به واسطه این رفتار زیر سؤال خواهد رفت و این بدان معناست که بازیکن فرانسوی اعتمادی به متخصصان این حوزه در باشگاه استقلال ندارد.

*معماهای بزرگ

غیبت دیاباته علاوه بر مواردی که بیان شد استقلال را دربازی‌های آتی با معماهای بزرگ‌تری در خط حمله مواجه خواهد کرد. هرچند که ارسلان مطهری این روزها نقش خود را به به عنوان مهاجم در ترکیب استقلال به خوبی ایفا کرده و تردیدی نیست که اگر آبی‌ها همه نیروهای خود را دراختیار داشته باشند، نتایج بزرگ‌تری رقم خواهد خورد وحتی اشتباه‌های داوری نیز نمی‌تواند مانع امتیازگیری شود. مسلماً اگر شیخ در پیکان خط حمله استقلال قرار داشت حداقل یکی از آن فرصت‌های طلایی که سایر مهاجمان این تیم از جمله دشتی و... از دست دادند را به تور دروازه الاهلی می چسباند تا شادی گل معروفش«پنجه ببر» به جای شادی گل گومیس فرانسوی در الهلال به عنوان سوژه نخست رسانه‌ها مورد توجه قرار می‌گرفت. دیاباته با شرایطی که پیش آمده حتماً بازی با ذوب آهن و پس از آن گل گهر را از کف می‌دهد  و حضورش مقابل الوحده امارات نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. در این صورت با احتساب سه بازی اخیر، شیخ پنج بازی در نیم فصل دوم از دست داده است . شیخ در نیم فصل نخست هم هفت بازی شامل دو بازی حذفی و پنج بازی لیگ از هفته چهارم تا هشتم از دست داده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.