معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: اگر ما بررسی کنیم در یک حوزه انتخابیه یا یک صندوق تخلف انجام شده است، ابطال آن در اختیار شورای نگهبان است، اما پیگیری‌ها را انجام می‌دهیم.

بررسی تخلفات را ما انجام می‌دهیم اما ابطال صندوق با شورای نگهبان است

به گزارش قدس آنلاین، قاضی امیر مرتضوی در ستاد انتخابات مرکزی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: تا دیروز ۱۸ پرونده تخلفات داشته‌ایم که اکثر تخلفات در ارتباط با هواداران است، یکی در بحث ایجاد کاروان‌های اتوبوسی و اعزام به بعضی به صندوق‌های رای که ممکن است در یک حوزه انتخابیه یا از یک شهرستان به شهرستان دیگر باشد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: این اتفاق رخ داده است که البته مدیریت شده است، مواردی را داشته‌ایم که برخی اسامی را نوشته‌اند و در اختیار مردم قرار می‌دادند تا به این اسامی رای دهند، افرادی که در صف بودند یا پیرامون صندوق بودند شناسایی شدند و برخورد خواهد شد.

وی افزود: یک مورد گزارش شده است که هنوز تایید نشده است که یکی از نامزدها در حوزه قضایی فریمان علاوه بر دعوت مردم به رای، قول مبلغ ریالی نیز به آنها داده است.

مرتضوی عنوان کرد: معمولا نامزدها در قالب مجالس تعزیه و محافل حضور پیدا می‌کنند، اگر صرف حضور باشد مشکلی نیست، اما اگر حالت تبلیغی داشته باشد برخورد خواهد شد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: ظاهرا در دو حوزه نیز پیشاپیش پیامک داده شده است که از همین الآن نامزد پیروز را معرفی کرده اند، این افراد شناسایی شده‌اند و در حال پیگیری هستیم.

وی با بیان اینکه همه این موارد در حال بررسی است، اظهار کرد: امروز دو مورد بازداشتی در بحث کاروان‌های اتوبوسی در حوزه شاندیز داشته‌ایم.

مرتضوی تصریح کرد: اگر ما بررسی کنیم در یک حوزه انتخابیه یا یک صندوق تخلف انجام شده است، ابطال آن در اختیار شورای نگهبان است، اما پیگیری‌ها را انجام می‌دهیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.