مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از برگزاری ۱۳۸ رویداد با مضمون «جشن نوروزگاه» در سراسر استان خبر داد.

برگزاری ۱۳۸ رویداد با مضمون جشن نوروزگاه در سراسر استان

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل مکرمی‌فر  اظهار کرد: در بخش رویدادهای گردشگری خوشبختانه اقدامات خوبی را آغاز کرده‌ایم که یک مورد از آن جشن نوروزگاه است و به آیین‌های نوروزی پرداخته و هرساله در سطح استان اتفاق می‌افتد.

وی افزود: امسال نیز ۱۳۸ رویداد را با مضمون جشن نوروزگاه در سراسر استان خواهیم داشت که در ۲۸ شهرستان و مجموعه‌های تاریخی، فرهنگی و نیز در مرز ایران و ترکمنستان برگزاری این رویدادهای مهم انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ضمن اشاره به نقش و ظرفیت نمایش‌ و تئاتر آیینی و هویتی در حوزه گردشگری خاطرنشان کرد: نوروز یکی از صدها رویدادی است که چنانچه با نمایش و تئاتر درآمیخته شود، به عقیده من نشاط اجتماعی را در بین مردم به شکل عمیق‌تری در پی خواهد داشت.

مکرمی‌فر تصریح کرد: تئاتر هویت ما را بیدار می‌کند و این امر می‌تواند در پر کردن خلاء و گسستی که بین نسل‌ کنونی و نسل گذشته ایجاد شده، مؤثر واقع شود و ما را با پیشینه پرافتخار خود و سرزمینمان پیوند دهد.

وی ادامه داد: اگر رویدادهایی چون اجرای نمایش و تئاتر بر اساس آیین‌ها، سنت‌ها و رویدادهای تاریخی و فرهنگی که ریشه در پیشینه و تاریخ ما دارند استمرار یابد، قطعا می‌تواند نقش مهمی در جذب گردشگر در مشهد و نیز سراسر استان داشته باشد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.