نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که برخی نمایندگان تهران خواستار تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا شدند.

درخواست برخی نمایندگان تهران برای تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها

به گزارش قدس آنلاین، طیبه سیاوشی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: من با آقای محسنی بندپی استاندار تهران به عنوان رئیس شورای تامین استان برای تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها صحبت کردم، ایشان گفت امشب با وزیر بهداشت در این باره صحبت خواهد کرد زیرا این دستور باید از سوی وزارت بهداشت صادر شود.

وی افزود: البته در مورد دانشگاه‌ها آقای غلامی وزیر علوم دستورالعملی را برای روسای دانشگاه‌ها جهت پیشگیری از ویروس کرونا و بهبود شرایط دانشجویان ارسال کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: تعطیلی مدارس نیز موضوع بسیار مهمی است. بسیاری از والدین خودشان به این تصمیم رسیده‌اند که برای جلوگیری از شیوع بیماری فرزندانشان را به مدرسه نفرستند. به هر حال با توجه به هراسی که در مردم وجود دارد و تاخیری که در اعلام شیوع بیماری با مرگ دو نفر اتفاق افتاد و برای مردم خیلی تکان‌دهنده بود، موضوع تعطیلی مدارس بسیار حائز اهمیت است. وسعت شیوع بیماری باعث شده مردم حراس داشته باشند و ندانند چه باید بکنند.

سیاوشی خواستار آموزش همگانی برای پیشگیری از ویروس کرونا از سوی صداوسیما، خبرگزاری‌ها و همچنین فضای مجازی شد و گفت: مردم باید این آگاهی را داشته باشند که اگر مدارس هم تعطیل شد، فرزندانشان را به محیط‌های عمومی مثل پارک نبرند.

وی با بیان اینکه برخی دیگر از نمایندگان تهران نیز در گفت‌وگوهایی با وزرای آموزش و پرورش و علوم درخواست تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را مطرح کردند،‌گفت: امیدواریم ظرف امشب یا فردا صبح در مورد تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تصمیم درستی اتخاذ شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست خود از شهرداری تهران برای تعطیلی موقت استخرها نیز گفت: ظاهرا هنوز این اجازه از سوی وزارتخانه‌های بهداشت و ورزش صادر نشده ولی ما همچنان پیگیر این موضوع هستیم.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.