سرپرست پژوهشکده علوم اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از جذب هیئت علمی توسط این پژوهشکده خبر داد.

جذب هیئت علمی در پژوهشکده علوم اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی مردانی گلستانی، سرپرست پژوهشکده علوم اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی؛ در خصوص جذب هیئت علمی پژوهشی از طریق سامانه علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری اظهار کرد: نخستین فراخوان این پژوهشکده در شهریورماه سال ۹۷، دومین فراخوان در بهمن ماه سال گذشته و سومین و چهارمین فراخوان نیز در شهریور و بهمن ماه سال جاری اعلام شده است.
وی با بیان اینکه وزارت علوم تحقیقات و فناوری سالانه در دو بازه زمانی شهریور و بهمن ماه از مراکز علمی و پژوهشی درخواست جذب هیئت علمی دارد، گفت: بنیاد پژوهش‌های اسلامی نیز با اخذ مجوزهایی این امکان را یافته است تا نسبت به جذب هیئت علمی اقدام کند.
مردانی گلستانی، در ادامه تصریح کرد: این فراخوان در مقایسه با سایر فراخوان‌های گذشته به جهت کمیت و کیفیت تفاوت دارد؛ نخست اینکه ظرفیت پذیرش از ۳ نفر به ۹ نفر افزایش یافته و حوزه‌ها و موضوعات نیز در این فراخوان توسعه چشمگیری یافته است.
سرپرست پژوهشکده علوم اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی، رشته‌های قرآن و حدیث، فقه و حقوق اسلامی، الهیات و معارف اسلامی، سیاست‌گذاری فرهنگی، اخلاق و آشنایی با منابع اسلامی، فسلفه و کلام اسلامی، عرفان و ادیان، علوم سیاسی، علوم اجتماعی و... را از جمله رشته‌های مورد پذیرش در هیئت علمی این پژوهشکده برشمرد.
مردانی گلستانی همچنین در ادامه به شرایط جذب عضو هئیت علمی در پژوهشکده اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی اشاره کرد و گفت: حداقل مدرک دکترای تخصصی و یا سطح چهار حوزه، برخورداری از مطالعات عمیق اسلامی، دارا بودن حداکثر ۴۰ سال سن، ارائه کارت پایان خدمت و حضور تمام وقت در مشهد مقدس از شروط عمومی پژوهشکده است و برای هر رشته شروط اختصاصی تعیین شده که لازم است متقاضیان در زمان انتخاب هر رشته به این شروط توجه کنند.
وی همچنین افزود: اولویت ما برای پذیرش افراد، توانایی در مدیریت پروژه است؛ در واقع افراد باید علاوه بر انجام تحقیق، توانایی مدیریت طرح‌های پژوهشی از طریق برون سپاری را نیز داشته باشند.
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود به چشم‌انداز فعالیت‌های پژوهشکده علوم اسلامی اشاره کرد و گفت: چشم‌انداز این پژوهشکده مرجعیت علمی با تاکید بر فرهنگ و سیره رضوی است و همچنین در نظر داریم علوم اسلامی را با محوریت موضوعات رضوی و سیره و فرهنگ امام رضا(ع) پیش ببریم.
وی خاطر نشان کرد: پژوهشکده علوم اسلامی در حال حاضر دارای سه گروه پژوهشی شامل علوم و فقه جعفری، فرهنگ ادب و تمدن اسلامی و ترجمه و تصحیح متون اسلامی است.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.