ولی الله کاشکی گفت: همه تلاش دولت این است که مرغ گران نشود و در صورتیکه قیمت مرغ از ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان افزایش پیدا کند قطعا دولت وارد عمل خواهد شد و مرغ های انبار شده را وارد بازار خواهد کرد.

مرغ گران نمی شود

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: هر ساله با توجه به نزدیکی ماههای پایانی سال و ایام نوروز و همچنین فرارسیدن ماه مبارک رمضان این نگرانی برای مردم ایجاد می شود که آیا برای تامین مرغ مشکلی نخواهند داشت؟ آیا قیمت مرغ در روزهای پایانی سال افزایشی پیدا نمی کند؟

در همین رابطه ولی الله کاشکی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی خراسان رضوی به قدس آنلاین گفت: خوشبختانه ما باتوجه به میزان جوجه ریزی که از ابتدای سال تاکنون داشته ایم در حال حاضر و برای شب و روزهای پایان سال بیش از نیاز ذخیره کرده و هیچ کمبودی نداریم. در همین ر ابطه دولت تمام تلاشش را کرده است که مرغ را با یک رقم قابل ملاحظه ای برای ایام پایانی سال ذخیره کند. من از همین جا به همه همشهریان می گویم که هیچ جای نگرانی نیست و ما آمادگی کامل جهت توزیع مرغ به شکل گسترده در بازار داریم.

کاشکی افزود: هر چند متاسفانه در حال حاضر قیمت مرغی که برای مرغدار تمام می شود با قیمتی که مصرف کننده می پردازد همسان نیست و قیمت برای مرغدار خیلی گرانتر از آن چیزی که در بازار هست تمام می شود ولی با این همه تلاش دولت این است که مرغ گران نشود. به هر شکل و در صورتی که قیمت مرغ از ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان افزایش پیدا کند قطعا وارد عمل خواهیم شد و مرغ های انبار شده را وارد بازار خواهد کرد تا قیمت به حالت تعادل برسد.

وی ادامه داد: البته با توجه به افزایش قیمت نهاده ها، افزایش قیمیت دستمزد کارگردان و هزینه های زیادی که مرغدار باید بپردازد ممکن است مجبور باشیم در سال آینده قیمت مرغ را ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش دهیم که البته این یک افزایش قیمتی کاملا نرمال و ملایم است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان خراسان رضوی در توضیح زمان توزیع مرغ های انبار شده گفت: در صورتیکه قیمت ها افزایش پیدا کند این توزیع از ۲۰ روز آخر اسفند آغاز خواهد شد.

کاشکی در پاسخ به این سئوال که چه کردید که قیمت ها کنترل شده باشد و دست دلالان از قیمت مرغ روزهای پایانی سال کوتاه شود گفت: فرصت طلبان که اتفاقا درصد اندکی هم هستند هر ساله در این مواقع مشکلاتی را برای بازار مرغ ایجاد می کنند ولی امسال باتوجه به تمهیداتی که اتخاذ شده بعید می دانم که قیمت مرغ بیش از ۱۳ الی ۱۳ هزار و پانصد تومان افزایش داشته باشد. ما سعی کرده ایم با ایجاد یک فضای رقابتی از شدت این اتفاقات کم کنیم.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.