مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: وصول درآمد در این استان طی ۱۱ ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۷ درصد افزایش داشته است.

وصول درآمد در خراسان رضوی ۵۷ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیررحیمی افزود: درآمد مصوب سال جاری برای این استان ۴۵ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال می‌باشد که از این مبلغ ۴۱ هزار و ۶۴۳ میلیارد ریال برای ۱۱ ماه پیش‌بینی شده است.  

وی ادامه داد: تا پایان بهمن ماه امسال ۴۰ هزار و ۱۷ میلیارد ریال از درآمدهای عمومی استان وصول شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۷ درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد درآمدهای استان مربوط به درآمدهای مالیاتی است گفت: درآمدهای مصوب مالیاتی استان در ۱۱ ماه سال جاری معادل ۳۶ هزار و ۴۵۲ میلیارد ریال تعیین شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی افزود: در این مدت ۳۵ هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال از درآمدهای مالیاتی استان وصول شده که نسبت به رقم مصوب در این مدت ۱.۵ درصد کاهش دارد.  

میانگین رشد درآمدهای مصوب استان‌ها در لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده نیز حدود ۲۶ درصد است که این رقم برای خراسان رضوی ۲۴ درصد و معادل ۵۶ هزار و ۲۰۱ میلیارد ریال می‌باشد.

درآمدهای غیرمالیاتی به درآمدهای حاصل از ارائه خدماتی گفته می‌شود که دستگاه‌های دولتی بر اساس قانون در ازای انجام آن مجاز به دریافت بهای خدمات هستند که این نوع درآمد به حساب خزانه واریز می‌شود.

از جمله مصادیق درآمدهای غیرمالیاتی برخی خدمات انتظامی، ثبت اسناد، گمرک، جهاد کشاورزی، پزشکی قانونی، استاندارد، میراث فرهنگی، محیط زیست، فنی و حرفه ای، ثبت احوال، تعاون و کار، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و انتقال خون است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.