معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان‌رضوی گفت: مصرف آب در شهرهای این استان ۶ درصد افزایش یافته‌ است.

مصرف آب در شهرهای خراسان رضوی افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، مهدی جهان‌طلب افزود: میزان مصرف آب در ۱۰ روز ابتدای اسفند پارسال چهار میلیون و ۶۴۲ هزار مترمکعب بود که این میزان در مدت مشابه امسال با ۲۹۳ هزار متر مکعب افزایش به چهار میلیون و ۹۳۵ هزار متر مکعب رسید.
وی دلیل این افزایش را حساسیت مشترکان و شهروندان نسبت به توصیه های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا بیان و اضافه کرد: با وجود این افزایش تاکنون هیچ موردی از کمبود آب شرب در شهرهای استان گزارش نشده‌ است.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان‌رضوی گفت: شرکت آب و فاضلاب خراسان‌رضوی در راستای تامین آب کمی و کیفی شهروندان تمامی امکانات خود را به کار گرفته‌ است تا مصرف‌کنندگان نگرانی نداشته باشند.
یک میلیون و ۷۷۶ هزار نفر در ۷۵ شهر خراسان رضوی (به جز کلانشهر ۳.۵ میلیون نفری مشهد) زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب این استان هستند و ۳۰ درصد جمعیت زیر پوشش این شرکت در هفت شهر نیز از شبکه جمع‌آوری فاضلاب برخوردارند.

از ۳۰ بهمن ماه گذشته تا ساعت ٩ صبح روز ١٣ اسفند ماه تعداد کل بیماران بستری مبتلا به سندرم حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در استان خراسان رضوی ۸۷۲ نفر بوده که ۴۲۳ نفر آنان مربوط به مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده‌اند.

همچنین تا تاریخ یاد شده  ۲۸۸ بیمار مبتلا به سندرم حاد تنفسی هم در خراسان رضوی بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

پیش از این دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز از قطعی شدن ابتلای  ۲۹ نفر به ویروس کووید ۱۹ یا همان عامل بیماری کرونا در خراسان رضوی خبر داده و گفته بود: تاکنون هشت نفر در این استان به خاطر ابتلای به این ویروس جان باخته‌اند.

به گفته دکتر علی اصغر انجیدنی،  ۶ تن از این تعداد در حوزه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۲ تن نیز در نیشابور بوده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.