۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 695505

وزیر بهداشت از آغاز بسیج ملی مبارزه با کرونا به کمک ۳۰۰ هزار اکیپ تخصصی از امروز خبر داد.

آغاز بسیج ملی مبارزه با کرونا از امروز

قدس آنلاین: سعید نمکی وزیر بهداشت اظهار کرد: طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا را به کمک ۳۰ هزار اکیپ در سه یا چهار نقطه که بیشترین آلودگی را داریم، از امروز شروع می‌کنیم و بعد از سه روز اعلام خواهیم کرد که خانه آلوده در این مناطق نداریم.

او ادامه داد: از طریق تماس با خانواده ها افراد مشکوک را به مراکز منتخب دعوت کنیم و از افراد مشکوک تست می‌گیریم و در صورت مثبت بودن فرد دارو می‌گیرد و قرنطینه می‌شود و روزانه این افراد را بررسی می‌کنیم.

نمکی گفت: با ۸۰ میلیون پرونده الکترونیک روزانه افراد بررسی می شوند و افرادی که مشکوک هستند هر روز از طریق سامانه یا تماس تلفنی ارزیابی خواهند شد، اگر بعد از ۳ روز از لحاظ جسمی بهبود نداشتند به بیمارستان‌ها معرفی می‌شوند، یا اگر نیاز بود با حضور تیم درمان، منازل گندزدایی و سایر اعضای خانواده ایزوله می‌شوند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: ارتباط ما با مردم از طریق سامانه و تلفن خواهد بود. همچنین در گلوگاه‌های شهرهایی که دچار شیوع شده اند هم کنترل خواهیم داشت.

وی گفت: این طرح ابتدا از سه چهار نقطه کشور آغاز می‌شود و پس از ۳ روز کار را در سایر استان‌ها توسعه خواهیم داد، امیدواریم با یک همکاری مشترک، خبر خوش مهار کردن بیماری را به مردم اعلام کنیم.

وزیر بهداشت گفت: آنچه امروز درباره مدیریت کرونا در کشور داریم از روزهای قبل بسیار سازمان یافته‌تر است. اگر امروز تعداد مبتلایان افزایش یافته بخاطر افزایش تعداد آزمایشگاه‌ها در کشور است که در تسریع شناسایی بیماران افزایش یافته است.

وی گفت: فاصله مرگ‌ها با موارد ابتلا افزایش یافته و میزان بهبود یافته‌ها حدود ۲۵ درصد مبتلایان است.

نمکی افزود: بنده سال‌ها پیش در بسیج واکسیناسیون کشور با سازمان بسیج مستضعفین همکاری‌های خوبی داشتم و این تجربه را در مبارزه با کرونا تکرار خواهیم کرد.

وزیر بهداشت بیان کرد: ممکن است در مواردی با هماهنگی قبلی به منزل مراجعه کنیم.

نمکی گفت: گندزدهایی محیط و کنترل گلوگاه ها به کمک ۳۰۰ هزار اکیپ تخصصی بسیج ملی مبارزه با کرونا اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.