رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت دامی مشهد گفت: صدور گوشت قرمز به سایر استان‌ها و پایین آمدن نرخ آلایش منجر به افزایش قیمت گوشت در مشهد شده بود.

صدور گوشت به سایر استان‌ها عامل افزایش گرانی آن در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی باقری  در خصوص علت گرانی گوشت در مشهد با اعلام اینکه گوشت روند کاهش خود را در بازار طی می‌کند، اظهار کرد: صدور گوشت به تهران و دیگر استان‌ها طی چند روز اخیر منجر به افزایش قیمت گوشت در مشهد شده بود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت دامی مشهد بیان کرد: با توجه به اینکه قیمت گوشت لاشه در مشهد ارزان‌تر از دیگر استان‌ها و به‌ویژه تهران است به همین دلیل گوشت از استان با مجوز سازمان دامپزشکی خارج شد که همین امر افزایش قیمت آن را در پی داشت.

وی بابیان این نکته که نرخ گوشت گوسفندی به ۱۲۰ هزار تومان هم رسید، ابراز کرد: در حال حاضر گوشت دست و ران گوسفندی در بازار مشهد ۱۱۰ و گوساله بین ۷۵ تا ۷۸ هزار تومان است و فروش بالاتر از این نرخ تخلف محسوب می‌شود.

باقری ادامه داد: همچنین یکی دیگر از عواملی که قیمت گوشت را در مشهد افزایش داده پایین آمدن نرخ آلایش است؛ به‌طورکلی چنانچه نرخ آلایش افزایش یابد، قیمت گوشت کاهش و چنانچه نرخ آلایش کاهش یابد قیمت گوشت افزایش می‌یابد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت دامی مشهد گفت: این امر حدود ۴۰ درصد برافزایش نرخ گوشت تأثیر گذاشته است.

وی اعلام کرد: روند رو به کاهش قیمت گوشت ادامه دارد و امید داریم که به کمتر از ۱۰۰ هزار تومان برسد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.